středa 27. ledna 2010

Jak jsem jel Okolo Prahy

Kvůli nemoci a dovolené jsem vynechal podstatnou část letních závodů, které jsem plánoval jet, a tak jsem se těšil, jak si tentokrát zajezdím. Jelo se v okolí Konopiště se startem v hřebčíně Favory, kde bylo perfektní prostředí. Všechno bylo soustředěno do malého, ale ne stísněného prostoru barokního statku a do jeho blízkého okolí. Parkování v bezprostřední blízkosti, k silnici daleko a jádro dění, start a cíl, přímo ve dvoře nově opravené usedlosti. Závod byl součástí Cyklomaraton tour a zároveň mistrovstvím ČR v půlmaratónu. Na mistrovský dres jsem sice nedosáhl, ale zato jsem dosáhl nejlepšího umístění v sezóně, což určitě nebylo dáno jen menším počtem účastníků, protože se zúčastnili hlavně ti se závoďáckými ambicemi a rekreačních jezdců bylo pomálu.
Závod byl dlouhý 52 km s převýšením 890 m. Nebyl to žádný extrém. Kopce a sjezdy byly sice četné ale krátké. Nejprudší kopec byl v posledním kilometru před cílem a na jeho vrcholu fotograf fotil ty pokroucené ksichty funících bikerů. Bylo letní počasí a povrch byl suchý a tvrdý a to mi vyhovovalo. Trasa byla pestrá a vedla přes lesy, louky i přes pole s kukuřicí, podél rybníků a pár rychlých úseků na silnici mi pomohlo vylepšit rychlostní průměr na slušných 19,7 km/h.

Na trati se stalo několik jezdců obětí útoku roje sršňů. Měli tu smůlu, že jeden borec vyjel z trati a trefil se do sršního hnízda a on i projíždějící nešťastníci schytali pořádná žihadla. A zdravotníci měli co dělat.

Docela se mi podařilo rozvrhnout síly rovnoměrně, takže jsem se ani nezdevastoval ale ani mi žádné nezbyly na závěrečné zrychlení. Asi tak od poloviny závodu jsem jezdil se stejnými jezdci více méně až do cíle. Nejvíc stále bojuji s technikou jízdy ve sjezdech, kde mi většina borců ujíždí a těžko to pak doháním po rovině. V kopcích se už nic moc dohonit nedá a bere mi to síly.

Čas jsem měl 2:37:58. Celkově jsem byl 281. z 388 borců (72 %) a ve své věkové kategorii 44. ze 63 (70 %), kteří závod dokončili. Přestože jsem byl až ve druhé polovině pole, ze svého výkonu jsem měl dobrý pocit.

6. 9. 2009

Žádné komentáře:

Okomentovat