pondělí 20. května 2013

50 Bezděz

Třetí květnová neděle přinesla konečně slunečné počasí. Bylo úplně jasno. I když ještě v sobotu dopoledne pršelo, do nedělního poledne slunce a vítr vysušily písčitou trať a zbylo jen pár louží. Štěstí mi přineslo také to, že se mnou do Bezdězu jela Jana. Na louce pod hradem bylo krásně.
50 Bezděz patří do Author Maraton Tour, závodů s vysokou účastí. Na startu bylo okolo 750 lidí. Přijeli Vojta a Petra, kteří si dojeli pro umístění na bedně ve svých kategoriích, a také bikeři z Lovosic a okolí.
Ten den se mi líbil. Po příjezdu jsem si dal pro radost espreso a čerstvou koblihu a pak už jsem se pečlivě připravil na závod.
Po 10 km rozjetí jsem se včas zařadil do startovního koridoru, abych měl výhodnou pozici za prvním blokem, který patřil první stovce z loňska a kategorii elite. Závod se jel jako hromadná časovka. Každému se měřil čistý čas od průjezdu startem. Přesto je start zezadu nevýhodou. Lepší je jet vepředu v rychlé skupině. Od startu se mi jelo dobře. Protože jsem startoval zepředu, nikdo mi nepřekážel, cesta nebyla zacpaná a nikdo se mi netlačil na záda. Hlavně první polovina se jela hodně rychle. Převýšení bylo malé a první pořádný kopec přišel až v polovině závodu před občerstvovačkou. V prvních deseti kilometrech se jelo ve velkých skupinách. Ty se ale časem dělily a přeskupovaly tak, jak jezdcům docházely síly a nebyli schopni udržet nasazené rychlé tempo. Držel jsem se a nezpomaloval a postupně jsem vylepšoval své pořadí. Pravidelně jsem doplňoval energii jídlem a pitím. Závod netrval dlouho, ale hodně vysoké tempo a písek znamenaly trvale vysokou zátěž, která vysávala energii. Zvládl jsem bez problému i poslední kilometry, kdy se stoupalo v měkkém písku.
Byl jsem rád, že podmínky mě v ničem neomezovaly a mohl jsem dát stoprocentní výkon, na který mám. A s výsledkem jsem spokojen, protože to dopadlo přesně podle mých představ. Loňský čas jsem zlepšil o 7 minut přesně. Vítěz měl čas skoro na vteřinu stejný jako vloni, takže zlepšení je objektivní. Při tak rychlém závodě je to docela skok. Celkové pořadí jsem zlepšil o 36 míst. Také pořádný skok! V kategorii jsem to dotáhl na 9. místo. Průměrná rychlost 27,9 km/h – na MTB a skoro pořád mimo silnice. Nainstaloval jsem si snímač kadence šlapání a poprvé jsem ho vyzkoušel při závodě. Tak jsem se podíval do záznamu z cyklocomputeru jak jsem točil nohama. Průměrná kadence šlapání byla 87 ot/min a maximum dokonce 123 ot/min. To byl fofr!
50 Český ráj a 50 Bezděz byly vyhodnoceny jako mini tour. Hodnotí se součet pořadí. V kategorii jsem dosáhl na krásné 6. místo.
Nakonec v tombole jsem vyhrál cyklocomputer. Byl to hezký den.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
50 510 1:47:28 27,90 105 9 720 72 0:21:22



 
 

Foto: Jana, já

50 Bezděz, Author Maraton Tour, Bezděz
19.5.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat