středa 2. září 2020

Kolmo kolem komína, 2020

Populární třebenický MTB závod se čtyřmi výjezdy na kopec pod hrad Košťálov jsem jel po třech letech a moc rád. Trasa je náročná a vyžaduje dobré vrchařské a sjezdařské schopnosti. Dal jsem hlavní závod na dvě kola, celkem 29 km intenzivní makačky. Podařil se mi hodně dobrý výkon, který hodnotím jako nejlepší ze všech účastí, ačkoliv to tentokrát na bednu nestačilo.

Noční déšť zkropil a zpevnil vysušený povrch. Bláto však nehrozilo a kolo jsem měl po závodě čisté. Na startu se shromáždili společně jezdci obou tras: na 1 kolo Hobby a na 2 kola Elite. Po slavnostním okruhu za zaváděcím motocyklem v ulicích města jsme vyjeli z města, kde byl ostrý letmý start. Zpočátku jsem se držel v první dvacetičlenné skupině. V balíku jsme jeli rychle a vzdálili jsme se hodně ostatním už před nájezdem do prvního stoupání. To bylo hodně těžké a vedlo bez odpočinku až na nejvyšší bod trasy pod hrad Košťálov. Nejtěžší segment výjezdu v lese je označený tabulkou Brutál a opravdu takový je.

Zkusil jsem se držet mladého Ládi, který jel s ambicí na vítězství na jednokolové trase. A opravdu to šlo. Od Brutálu jsme jeli spolu až do cíle prvního kola. Nejenže jsem mu stačil, ale dokonce jsme spolupracovali a navzájem jsme si pravidelným střídáním udávali tempo. Absolvovali jsme tak sjezd do Borče a výjezd na Košťálov z druhé strany.

Následoval dlouhý sjezd od hradu k Teplé. Na jeho konci nás dojel Láďův soupeř z jeho trasy a ve třech jsme stupňovali tempo po rovinatých úsecích kolem Třebenic. Kluci už makali naplno před cílem svého závodu a mě prospělo, že jsem se jich držel a měl stále vysokou rychlost. V poli u Modly jsme dojeli jezdce č. 105 z mé trasy, kterému spadl řetěz. Chytil se nás a spolu se mnou pokračoval do druhého kola, zatímco Láďa se soupeřem spurtovali o vítězství na trase Hobby a závod pro ně skončil.

Můj nový kolega, z kategorie o 20 let mladší, mi ale nijak nepomohl, ledaže mě motivoval k výkonu, protože jsem ho měl stále za zády. Snažil jsem se držet své tempo, ale on mi ani jednou nevystřídal. Buď nechtěl, nebo na to neměl sílu. Na Brutálu začal ztrácet a na Košťálov jsem dojel s mírným náskokem, ale na asfaltu za ním v mírném klesání mě zase dojel. Na konci sjezdu do Borče jsem mu ale definitivně ujel. Slyšel jsem, jak láteří, že mu zase spadl řetěz. Zbývající čtvrtinu závodu jsem odjel sám. To se mi jelo špatně, protože jsem neměl nikoho u sebe, s kým bych poměřil výkon. Přede mnou už byla mezera, která se nedala dojet, a soupeřům za mnou jsem se zřejmě také vzdaloval. Ještě kolem Modly jsem makal s nadějí, že někoho dojedu, ale pak už bylo zřejmé, že tak to zůstane a že už mohu projet městem do cíle v poklidu bez obav o výsledek.

Byl to hodně dobrý závod. V cíli jsem skončil absolutně na 18. místě. Vylepšil jsem historicky nejlepší čas, a to i přesto, že přibyl úsek podél Modly. Takže výkonnostní pokrok. Potěšilo mě, že jsem ve sjezdech zrychlil a nikde jsem neměl slabé místo.

V kategorii jsem obsadil 6. místo za jezdci, kteří mají dlouholetou sportovní minulost a trvale vyšší výkonnost a za novými mladými přírůstky v kategorii. Nikdo starší přede mnou nedojel 😜

Pořadatelé tradičně připravili celý závod pečlivě: značení, občerstvovací stanice na trase, občerstvení v cíli, tombola… všechno na jedničku. I výsledkový servis byl tentokrát rychlý. Hodně mi také pomohla Jana svou podporou a zajištěním občerstvení po závodě. U piva jsme pak v pohodě probrali závod s přáteli i se soupeři. Nakonec jsem něco vyhrál i v tombole. 😊

Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii startovalo celkem startovalo v kategorii čas vítěze
30 640 1:24:56 21,19 18 6 54 12 1:14:03













Foto:  Jana, Roman, Litoměřický deník

3K Race – Kolmo kolem komína
Třebenice, 29. 8. 2020

Žádné komentáře:

Okomentovat