středa 30. září 2020

Valtické cyklobraní 2020

Po loňském výborném výsledku jsem zatoužil podobný úspěch zopakovat. A to se povedlo.
Letos jsme se ubytovali v Mikulově, kde jsme před závodem strávili tři dny naplněné burčákem, výlety po vinařstvích a s ochutnáváním vína a sýrů a v neposlední řadě nás potěšil minipivovar Galant, který jsme měli přes ulici, a k tomu večery v kavárnách...
Příprava na závod tedy byla náročná, ale ne přesně podle ideálních pravidel. Zato byla příjemná.
První den bylo skoro léto, pak pršelo, a den před závodem byla lezavá zima. Se vším jsme si poradili. Ještě před závodem bylo chladno, ale během něho občas vylezlo i slunce nad mraky.
Nutno podotknout, že účast byla menší než bývala. Doba tomu nepřeje.
Po startu jsem se zahřál na provozní teplotu a jelo mi to dobře. Jel jsem poměrně vpředu. Držel jsem se v čele větší skupiny. Na špici jsme se střídali ve třech a dávali jsme slušné tempo. A zrovna ve chvíli, kdy jsem se občerstvoval a vycouval jsem si trochu dozadu a přestal dávat pozor, jen jsem jel za ostatními, tak jsme sjeli na špatně značené odbočce z trati, a hodně. Byly to stovky metrů, možná přes kilometr, v cíli jsme to odhadli na 2 až 3 minuty. Buď to bylo blbě značené nebo to někdo naschvál přeznačil. Chtělo se mi to vzdát, když jsem viděl o kolik míst jsem přišel, a určitě i o pěkné umístění.
Přeci jen jsme se skupinou vyrazili znovu do boje. Trvalo to dlouho než jsme se dostali zpátky na své pozice. Do závěru závodu nás už z původní skupiny zbylo málo. Nakonec jsme ty ostatní utrhli se spolujezdcem na vinicích nad Úvaly. Ten mi po dlouhé rovince, kde jsme si hodně pomohli, ujel ve stoupání v písčitých serpentýnách. Pak už jsem si to do cíle dojel sám. Dokonce jsem předjel ještě několik soupeřů. Zabloudění neovlivnilo pořadí nás v původní skupině, ale všichni jsme mohli být o hezkých pár míst výš.
Výsledek v absolutním pořadí byl o 18 míst lepší než vloni. Dojel jsem na 49. místě celkově a na 11. místě v kategorii. V té jsem mohl být lepší, alespoň v první desítce, nebýt toho zabloudění.
V cíli jsem se nijak nezdržoval. Pořád nás straší riziko nákazy koronavirem. Domů jsme dovezli hezké zážitky a pár krabic a tašek vína a burčák na večerní posezení.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

zpoždění za vítězem

53

625

2:07:14

25,96

49

11

234

53

1:48:23

0:18:52




Foto: Jana, Foto Kocian












Valtické cyklobraní, Author Maraton Tour
Valtice, 27. 9. 2020








Žádné komentáře:

Okomentovat