pondělí 21. září 2020

Pražská 50, 2020

Vloni se mi tu podařil výborný výsledek. Navíc mě tehdy podpořil vnuk s rodinkou, s nimiž jsem si vloni užil krásný den.
Letos byl opět krásný den, co se týká počasí. Slunečno, sucho. Ale jinak opatření kvůli výskytu koronaviru byla tak otravná, že jsem letos přijel jen závodit. Vnuk s rodinou fandili jen při průjezdu Horoměřicemi. Jana mě preventivně nedoprovodila. Přijel jsem krátce před startem. Kousek vedle mě parkoval Zdeněk z týmu Alltrainingu. Společně jsme se rozjeli, já jen málo. Jako předloňský vítěz kategorie nad 60 let měl Zdeněk zajištěný start z první vlny. Podobně také Hanka z Alltrainingu, která nabrala znovu formu po mateřské pauze. Moje startovní číslo 291 mě zařadilo do třetí, poslední vlny nad 200.
Na startu jsme stáli s rouškami. Minutu před startem jsme je sundali a vyrazili jsme. Musel jsem předjet hodně přes dvě stě soupeřů, než jsem projel cílem.
První dvě stoupání jsem se trápil, nestačil mi dech, protože jsem se nerozjel pořádně a pak jsem dlouho před startem stál. Až ve stoupání k sanatoriu nad Nebušicemi jsem se cítil líp. V Horoměřicích jsem zamával vnukovi. V cíli už mě čekat kvůli prevenci nemohli. V úseku mezi Statenicemi a obcí Hole jsem se moc snažil dojet skupinku přede mnou, ale když jsem je vyšťavený dojel, stačilo mírné stoupání po silnici, nedokázal jsem přidat a zase jsem nabral ztrátu. Nectil jsem rozumné pravidlo, že dojíždět ztrátu nemá cenu, protože se mi zdálo, že kdybych si počkal na skupinu za sebou, tek se už dopředu nedostanu.
Osud mi přál, že na jedné křižovatce jsem dojel jezdce v černém dresu s pruhovanými kapsami, který se zastavil, protože špatně odbočil. Způsob značení na Pražské 50 je špatný. On i já jsme trasu zpaměti neznali a každý z nás měl dvakrát, třikrát problém včas zatočit na odbočkách. Směr odbočení se zde neznačí cedulkami, ale šipkami sprejem na zemi, a to přímo v místě odbočení. Není žádné upozornění před odbočkou, a to už je pozdě na reakci.
Ve dvou se nám pak podařilo spolupracovat až do závěrečného společného spurtu do cíle. Za občerstvovačkou jsme se sjeli do větší skupiny. Po úvodní dřině jsem si konečně mohl oklepnout a využívat jízdu v háku. Po zbytek závodu jsme se s ním a ještě jedním jezdcem ve třech vzdalovali skupině v terénních úsecích a na rovném povrchu nás zase dojížděli. V dlouhém stoupání k rozcestí u Juliány jsme dojeli dvojici, které jsem nestačil za Statenicemi. To bylo povzbudivé zadostiučinění.
Hodně mě potěšilo, že se mi povedl závěr závodu. Do posledního prudkého kopce lesem na Hanspaulku jsem ze skupiny najížděl první. Zmáčknul jsem se. Ujel mi jen kolega s pruhovanými kapsami. Na vrcholu kopce mě předjeli jen další dva ze skupiny. Ale na první křižovatce, když se to narovnalo, jsem je podjel a prudce nastoupil. Zřejmě se projevilo to, že nás první tři musela skupina dojíždět, a teď jim chyběly síly.
Pak už se jelo z kopce pravoúhlými a ostroúhlými křižovatkami. Ještě jednou mi osud dopřál šanci, že jsem před jednou křižovatkou dojel kolegu s pruhovanými kapsami, protože mu do cesty vjelo auto. V nájezdech do křižovatek jsem si pohlídal, aby se nikdo přede mě nedostal a včas jsem se natlačil do optimální stopy. V výjezdech jsem hned nastupoval, aby pořád museli sjíždět vzniklou ztrátu. Do cílové zatáčky jsem tak najížděl s mírným náskokem v těsném háku za pruhovaným a dokonce jsem s ním spurtoval až na cílovou čáru, kde to přede mnou udržel jen o půl vteřiny. Moc mě potěšilo, že jsem dokázal úspěšně spurtovat ve skupině. To jsem dřív neuměl, super!
Výsledek byl nejlepší v masových závodech. Absolutně 94. (vloni 145.), zlepšení o 51 míst! V kategorii 8. (jako vloni), ale první stovka/desítka je výborný výsledek. Nejlepší masový závod, který jsme zajel. Jsem hodně spokojen.
Po závodě jsme se vyjel opět se Zdeňkem. Byl 2. v kategorii nad 60 let. Šest míst přede mnou. A pokecali jsme s Hankou. Byla 1. v absolutně v ženách, sedm míst přede mnou. Dojeli jsme blízko sebe, jenže já startoval dvě vlny za nimi. Takže se nám to všem vydařilo! Pak jsem nasedl bez dlouhého otálení do auta a jel domů. Přes pivovar Ctiněves.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

dokončilo celkem

dokončilo v kategorii

čas vítěze

51

750

1:53:52

26,90

94

8

844

123

1:30:11








Foto: já, Author Pražská 50, Bezvafotky
Video: Marek

Pražská 50, Author Maraton Tour
Praha-Dejvice, 19. 9. 2020

Žádné komentáře:

Okomentovat