neděle 29. září 2019

Pražská padesátka 2019

Pro změnu jsem si vybral pořádnou masovku. Do cíle dojelo 1009 jezdců! Poprvé a naposledy jsem  tento závod jel před 6 lety. Tehdy jsem byl ve své kategorii nejmladší ročník a skončil jsem 28. Na jiném letošním závodu ze stejné série Author Maraton Tour jsem v poněkud menší konkurenci dojel 24. Takže jsem si na nějaké vysoké umístění naděje nedělal.
Na tomto závodě se mi líbí, že má i po letech stále stejnou trasu beze změny. Stálí účastníci a Pražáci ji jistě znají zpaměti. Zřejmě i proto si pořadatelé ze značením hlavu moc nelámali. Postrádal jsem tabulky se šipkami jako na Kole pro život. Mlíka byla rozvěšená velmi řídce a nenápadně. Šipky byly namalované jen na asfaltu, tedy jen tam, kde byl. Ale jinak byl závod perfektní. Hudební program v cíli, trička po dojezdu, a hlavně únětické pivo :-)
Z minulých let jsem neměl vyjeté místo v první vlně pro nejlepší dvoustovku. Zařadil jsem se tak do druhé, a tedy poslední vlny. Nechtěl jsem v chladnu stát příliš dlouho. Proto jsem stál dost vzadu, odhadem asi nejméně za další stovkou.
S tím byla spojená další rizika, kterým ti vepředu vystaveni nejsou. Pár metrů po startu se jeden nešťastný borec týmu Ghost zastavil kvůli defektu (je to vůbec možné?) a zablokoval spoustu nás ostatních za sebou. V prvních kilometrech jsem byl jasně rychlejší než většina těch, co jeli se mnou, ale občas mě při předjíždění zdrželi. V prvním sjezdu v terénu do Šáreckého údolí jsem se musel vyhýbat pádu přede mnou. Ve výjezdu k Horoměřicím jsem se zmáčkl, abych docvakl silnou skupinu. Na následující rovince jsem se chytil do háku a mohl pošetřit síly. Za Statenicemi se skupiny začaly oddělovat.
Dařil se mi záměr jezdit chytře. Na silnicích a na rovinách jsem šetřil síly jízdou v háku a nikam jsem se bezhlavě nehnal. V terénních úsecích mi to jelo dobře. Snažil jsem se ušetřené síly uplatnit a odjíždět soupeřům a chytat se skupin před sebou. Několikrát se mi tak podařilo během závodu vylepšit pořadí.
Až pár kilometrů před cílem při sjezdu v závěsu za dalším borcem jsme oba minuli ostrou odbočku doleva. Neviděl jsem žádné značení. Jen někdo z naší skupiny zavolal: Kluci, jedete špatně! Než jsem se vrátil zpátky na trasu, projela další skupina. Osud mi ukázal, jak snadno se dá těžce získané pořadí ztratit. Ztratil jsem tak deset až dvacet míst. Rychle jsem skupinu dojel. Už jsem nemohl šetřit síly a až do cíle jsme musel jet naplno. Chtěl jsem ztracená místa získat zpátky. Ale do cíle už bylo moc blízko. Už jsem se docvakl do své původní skupiny. Ale v úvodu stoupání ze Šárky mi chyběly síly vynaložené na stíhání a pár jezdců mě zase předjelo. Chytil jsem se až v horní míň prudké části. Ještě jsem zabojoval za vrcholem stoupání v klesající ulici jsem zase několik jezdců předjel a před ostrou zatáčkou doleva jsem předjel i nejbližšího soupeře ze své kategorie. Pak až do cíle následoval rychlý sjezd s pravoúhlými křižovatkami, kde jsem si svou pozici pohlídal a do poslední zatáčky před cílovou rovinkou jsem najížděl už s bezpečným náskokem.
Povedl se mi letošní nejlepší výsledek ve velkém závodu: 8. místo v kategorii a 149. absolutně z 1009 v cíli. Takže Únětické pivo chutnalo a odjížděl jsem spokojený.

Výsledek:
délka km
převýšení m
čas
průměr km/h
umístění celkem
umístění v kategorii
startovalo celkem
startovalo v kategorii
čas vítěze
zpoždění za vítězem
49
747
1:55:31
25,42
149
8
1010
128
1:33:51
0:21:40






Foto: Jana

Pražská padesátka, Author Maraton Tour
Praha-Dejvice, 21. 9. 2019

Žádné komentáře:

Okomentovat