neděle 6. října 2019

Valtické cyklobraní 2019

Od té doby, co přestalo být Cyklobraní součástí Kola pro život, jsem ho nejel. Stalo se však součástí dalšího renomovaného seriálu Author Maraton Tour, takže má svoji kvalitu a velkou účast závodníků.
Krásné prostředí v okolí Valtic a období burčáku a sklizně vína nás zlákalo k prodlouženému víkendu. Bydleli jsme v blízkém Hlohovci. Ve čtvrtek odpoledne po příjezdu jsme podnikli okruh Lednicko-valtickým areálem přes lužní les, Lednici a novu rozhlednu u lázní.
V pátek dopoledne jsme projeli asi polovinu trasy závodu. Bylo to užitečné pro poznání, co mě čeká na trati při závodě. V závěru jsme se zastavili v ochutnávkovém stánku vinařského družstva Sedlec. Odpoledne jsme navštívili Vinařskou stodolu ve Valticích, absolvovali jsme prohlídku jejich sklepů s degustací vzorků přívlastkových vín. Vyzvedl jsem si startovní číslo v kanceláři závodu, která byla také ve Vinařské stodole. Prošli jsme si večerní Valtice, poslechli lidovou hudbu před Valtickým podzemím a koupili jsme si burčák na večer, na vyladění formy před závodem. Různé druhy burčáku voněly všude.
V sobotu ráno před závodem pršelo. Vypadalo to všelijak, ale nakonec pršet přestalo a závod se jel bez deště. Bláto se nestačilo udělat. Na start jsem přijel rovnou z Hlohovce tak akorát na čas, abych nemusel čekat v chladnu. Start byl v areálu Vinných sklepů Chateau Valtice. Sešlo se tam 425 startujících.
Hned po startu se stoupalo pod Rajstnu. Balík se roztáhl. A pak následovalo asi dvacet kilometrů tryskem po rovině v lesích mezi Valticemi a Břeclaví. Před prvním vážnějším stoupáním jsem měl průměr 31,5 km/hod. Dojeli jsme tam v přibližně patnáctičlenné skupině. Dařil se mi v ní šetřit síly jízdou v háku. Z čela jsem rychle střídal.
Za prvním stoupáním byla první občerstvovačka. Mimo obvyklé vody a ionťáku se podával také burčák, stejně tak i na dalších občerstvovačkách. V následujícím zvlněném úseku mezi vinicemi se začala skupina natahovat. Tam to stálo hodně sil. V prudkém stoupání k vyhlídce nad Schrattenbergem se závod prakticky rozhodl. Balík se nadělil na malé skupinky. Tak jsem projel kolem Rajstny, kde jsem Janě nechal jeden bidon. Pokračovali jsme v pěti až k těžkému výjezdu na Kameníky. Tam se už udělaly velké rozestupy. Na soupeře za sebou nemělo cenu čekat. Skupinky přede mnou byla na dohled.
Na dlouhém rovinatém úseku po polní cestě podél česko-rakouské hranice jsem ji sám stíhal. Dojel jsem je až na začátku sjezdu ze Skalky. Byly tam záludné zatáčky s hlubokým pískem, které jsem měl naštěstí najeté ze včerejška. Jezdec přede mnou to nezvládl a spadl. Stačil jsem ho objet. Ale zdrželo mě to a jezdci přede mnou měli stále náskok. Na dlouhé rovině podél trati k zastávce Sedlec, stále sám, jsem se snažil alespoň nic neztratit.
Pak následovala dlouhá stoupání přes vinice do Úval. Tak se už ani skupina přede mnou neudržela pohromadě a každý už jel sám.
Předjel jsem dva osamocené soupeře. První rezignoval, druhý se mě snažil držet. Ve sjezdu do Úval před nájezdem na silnici jsme si před ním udržel malý náskok. Ten zůstal i po úmorném výjezdu po silnici k Rajstně, i po sjezdu vinicemi, kde jsme si hlídal, abych správně odbočil podle značení, které se hledalo těžko a pořadatelé tam nebyli.
Po krásném sjezdíku do areálu vinařství jsem v pohodě projel cílem, kde jsem si na poslední občerstvovačce dopřál burčák a hrozen zralých bobulí. Výkon dobrý, zážitek krásný, umístění nejlepší ze všech účastí na tomto závodě.
Takže důvod k oslavě a dalšímu burčáku. Po odpoledním grilování jsme zajeli do Sedlece, kde bylo místní vinobraní. A opět to byl pěkný zážitek. Žádná estráda, ale správné vesnické vinobraní! Další vzorky burčáku, moštu, vína... To byl večer!
V neděli jsme dovršili víkend kvalitní projížďkou po Lednicko-valtickém areálu. Žádné zahálení, ale slušná jízda.

Výsledek:
délka km
převýšení m
čas
průměr km/h
umístění celkem
umístění v kategorii
startovalo celkem
startovalo v kategorii
čas vítěze
zpoždění za vítězem
53
607
2:03:50
25,74
67
11
425
86
1:42:42
0:21:08














Foto: Jana, fotokocian.cz

Valtické cyklobraní, Author Mararton Tour
Valt

Žádné komentáře:

Okomentovat