čtvrtek 19. září 2019

Opárenské okruhy 2019

Letos se konal již 20. ročník. Jezdí se v hezkém prostředí v lese pod Lovošem. Sešlo se tu stálé osazenstvo závodů o Krále Středohoří. Přijeli jsme s Janou z domova na kolech, protože to máme pár kilometrů. Měli jsme to dobře načasované. Rozjel jsem se tak, abych se vrátil krátce před startem.
Na strat jsme se řadili na silnici uprostřed Oparna. Několikrát jsme se museli rozstoupit před projíždějícími auty, než se odstartovalo. Na startu bylo 64 nadšených borců. V ideálním počasí jsme vyrazili hned od startu do prvního dlouhého stoupání. Jely se 4 okruhy po 4,5 km.
Prvním cílem bylo vyjet úvodní kopec co nejrychleji, získat pozici do sjezdu po singltreku, nabrat dech, další rovinku a výjezd jet opět, co to dá. Na následujícím rovinatém úseku najet na soupeře co nejvíc, v posledním sjezdu si oklepnout a znovu do dalšího kola začínajícího dlouhým kopcem. Tak to šlo čtyřikrát.
Hned v prvním kole jsem ztratil bidon. Při průjezdu do dalšího kola jsem se schoval do háku konci skupiny a před nájezdem do stoupání po kamenech jsem je předjel a využil první pozice, abych si vybíral cestu a tempo. Před koncem stoupání mě předjel borec v šedobílém dresu a ve sjezdu nabral malý náskok. Dole v ostré zatáčce pod sjezdem za mnou nikdo nebyl. Zastavil jsem tedy, abych sebral svůj ztracený bidon. Dojel mě jezdec v dresu Koloshopu, ale stačil jsem se rozjet včas. Do dalšího kola se držel za mnou. Jana byla pohotově připravená podat mi náhradní bidon, ale to už nebylo potřeba. V úvodu stoupání mi dýchal Koloshop na záda a na konci jsem mu poodjel.
Tak to šlo až do cíle. V úvodech stoupání mě dojížděl, na vrcholu mu už ale scházely síly ke zrychlení. V rovinatých úsecích jsem dokázal točit těžší převody a postupně jsem získával náskok. Ve dvou půl kolech jsme tedy prakticky závodili ve dvou mezi sebou. Naštěstí při předjíždění soupeřů o kolo zpátky jsem se zdržel jen mírně a výsledek to neovlivnilo. V posledním kole za druhým kopcem jsem ho už definitivně odpáral a do cílové rovinky jsem najel s velkým náskokem.
Celkové umístění na 31. místě je hezké, první polovina. Předvedl jsem dobrý výkon. Tentokrát to ale v kategorii tryskových dědků 50 - 59 let let na lepší místo než na 9. nestačilo. Závodění to ale bylo hezké. Zklamalo mě pořadatelské zajištění. Vypadalo to, že strýček Robin je na všechno sám. To, co je na jiných závodech standardem, zda chybělo a bylo toho hodně. Jenom nadšení nestačí…


Výsledek:
délka km
převýšení m
čas
průměr km/h
umístění celkem
umístění v kategorii
startovalo celkem
startovalo v kategorii
čas vítěze
zpoždění za vítězem
19
529
1:00:06
18,95
31
9
64
12
0:49:41
0:10:25












Foto: Jana, terpa12

Opárenské okruhy, Král Středohoří
Oparno, 14. 9. 2019


Žádné komentáře:

Okomentovat