pondělí 23. května 2016

50 Bezděz



Udělalo se úplně letní počasí. Teplota přes den okolo 28°C. Trať byla zcela suchá. Trefit nějakou z ojedinělých kaluží v lese bylo dost nepravděpodobné.
Dorazily mraky lidí. Louka v zázemí závodu se rychle zaplnila. Kdo přijel o chvilku později, tak musel parkovat na dost vzdálené louce. My s Janou jsme přijeli včas a našli jsme místo k zaparkování u lesa. Prozíravě jsme hned ráno nakoupili koblihy, protože jsme věděli, že po dojezdu do cíle už nebudou.
Při rozjetí jsem si projel prvních pár kilometrů po startu a úsek dojezdu do cíle, abych si našel optimální stopu pro strmý výjezd. Zkušeně jsem pak zaujal místo na startu v přední řadě. Na start se postavilo ohromné množství více než 800 lidí, mezi nimi hodně známých.
Hned po startu následovalo stoupání, takže se peloton natáhl. Jelo se pořád naplno. Profil byl většinou rovinatý a i v terénu, který nebyl těžký, se jely plné bomby. Jedinou záludnost představovaly úseky s hlubokým pískem. Prvních asi dvacet kilometrů jsem jel ve velké skupině, než jsme dorazili na louku, kde mě potkala příhoda s nějakým lučním broukem. Chytil jsem ho do přilby a tam kousal, až mě donutil zastavit, sundat přilbu a vyklepat ho ven. Zrovna za námi byla dost velká mezera a neměl jsem se koho chytit. Osamoceně jsem stíhal svůj bývalý balík, ale ten měl už moc velký náskok. Sem tam se mi povedlo předjet jen toho, kdo odpadl.
Až na asfaltové cestě před občerstvovačkou mě dojela skupinka tří jezdců, se kterými se jelo lépe a společně jsme dorazili až pod cílový kopec. Tam jsem předvedl své parádní číslo a celý prudký výjezd v písku přes kamenný schod jsem absolvoval v sedle, zatímco všichni soupeři tlačili. Tím jsem si vylepšil nejen umístění ale i dobrou náladu.
V cíli jsem téměř vyrovnal svůj nejlepší čas z roku 2013; jen 5 vteřin scházelo. Tak mě tedy brouk připravil o osobní rekord. Ovšem čas jsem měl rychlý, 1:47 hod. Celkové 114. místo bylo pro mě hodně dobré. Po podrobném zkoumání startovní listiny jsem zjistil, že přede mnou dojeli jen 4 borci starší než já. Takže při té ohromné účasti nádhera.
Na cílovou louku pražilo slunce. Ačkoliv jsem během závodu poctivě doplňoval tekutiny, tak žízeň byla veliká. A také ráno nakoupené koblihy chutnaly výborně.

Výsledek

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
50 462 1:47:34 27,82 114 11 791 99 0:17:36


















Foto: Jana, fotokocian

50 Bezděz, Author Maraton Tour
Bezděz, 22.5.2016

Žádné komentáře:

Okomentovat