pondělí 9. května 2016

Krušnohorský MTB Marathon, Lesná



Tento závod na unikátním místě v Krušných horách jsem si oblíbil. Start je v nadmořské výšce 911 metrů. Partě organizátoru to klape bezvadně. Cítil jsem se tam příjemně. Bylo jasno a foukal vítr, který nás při závodě potrápil. Pěkná trať sice neměla příliš velké převýšení, ale kopce byly hodně výživné. Jelo se na dvě kola a posledních pár kilometrů do cíle bylo do vysilujícího kopce, který hlavně zpočátku dole u Pyšné byl zdrcující. Mimo krátkého úseku po silnici se jezdilo po cestách s povrchem z rozježděného uschlého bláta nebo s travnatými drny. Na dvou místech byly mini brodíky. Pod poslední kopec se jelo po rychlé šotolině.
Dorazili i dva borci z MMB Třebenice a Pepa Nestler z Mostu, favorit mé kategorie. Rozjel jsem se s Jirkou z MMB a na start jsme se postavili také vedle sebe, Pepa vedle nás. Toho jsem pak viděl až v cíli jako vítěze.
Na prvním kopci se balík roztrhal. Moc mi to do něj nejelo. V průběhu prvního kola se to zlepšilo a pár soupeřů jsem předjel. Na silničním úseku jsem dojel borce z mé kategorie. Do stoupání před nájezdem do druhého kola se držel za mnou, ale v tom nejprudším kopci odpadl. Nakonec dojel pár minut za mnou. V závěru stoupání k cíli se ke mně přiblížil mladší borec ve žlutozeleném dresu. V úvodu druhého kole mě dojel a zdálo se mi, že je silnější. Jenže v dlouhém sjezdu zastavil, aby sebral ztracený bidon. Dál jsem jel sám a hnala mě obava, aby mě už nikdo nedojel. Do cíle bylo pořád daleko. Sólo jízdou jsem se blížil k jezdci z Hnízdil týmu. Na silnici jsem ho dojel a historie z prvního kola se opakovala. Soupeřil se mnou až nejprudšího kopce před cílem. Tam jsem šel před něho, a když jsem našel sílu se ohlédnout, byl daleko za mnou. Zato žlutozelený borec s nalezeným bidonem se ke mně blížil. Ještě jsem se v posledních dvou kilometrech zmáčkl. Když jsem se ohlížel, viděl jsem, že se vzdálenost mezi námi už nezkracuje. Poslední louku k cíli jsem už přejel s úlevou volně. Fakt jsem byl pořádně vyždímaný.
Po dojezdu mi obrazovka ve stanu ukázala, že jsem dojel  4. v kategorii za vítězným Pepou Nestlerem. Další dva borci z mé kategorie dojeli na dohled přede mnou. K bedně moc nescházelo, možná delší závod třeba o 10 km… Tentokrát trať měřila jen 40 km. Padesátka by byla lepší.
S výsledkem jsem byl spokojený a domů jsem odjel v dobré náladě. Atmosféra, prostředí a ideální počasí podpořily můj dobrý pocit, že tentokrát bylo vše na 100%.


Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
41 826 2:03:29 19,92 23 4 58 12 0:25:09








Foto: já, home-fotoclub.cz

Krušnohorský MTB Marathon, Pohár Peruna
Lesná v Krušných horách, 7. 5. 2016

Žádné komentáře:

Okomentovat