úterý 1. října 2013

50 Podralsko Podzim



Také můj oblíbený rychlý závod je rok od roku těžší. Jezdí se na konci sezóny jako rozloučení se sezónou. Před dvěma roky měl jméno Zavírání cyklostezek a bylo to pohodové svezení po šotolinách a asfaltech s minimálním převýšením okolo 500 m. Kolo bylo po závodě čisté a já také, prostě svezení jako odměna na konci sezóny. Tehdy se jelo 55 km a měl jsem to za 1:48 hod. Vloni se přidaly dva terénní úseky, trasa se prodloužila na 56 km a převýšení se zvedlo nad 500 m, čas se prodloužil na 1:56 hod. Letos už terénní úseky zase přibyly a tvořily dost podstatnou část závodu, a ačkoliv proradný spíkr před startem ubezpečoval, že trasa měří 50 km a ne víc, ukázalo se, že se naopak prodloužila už na 57 km a převýšení dosáhlo 900 m, tedy víc než třeba Pražská 50 před týdnem. V propozicích nebyla k dispozici aktuální mapa, takže jsem nevěděl, co mě čeká a že to pojedu 2:16 hod. Jsem rád, že jsem v tomto závodě uspěl v jeho nejtěžší podobě.
Na start na louce na břehu jezera jsem se postavil se dvěma kolegy z Alltrainingu, Martinem a Romanem, se kterým jsem tu jel už potřetí. Věděl jsem, že od startu do nájezdu do terénu je potřeba vyrazit co nejrychleji, ale ostatní bývají v úvodu rychlejší. Až ve zvlněné pasáži na asfaltce jsem si sjel zpátky, co jsem nestihl v úvodu. Zpočátku se nepodařilo vytvořit kompaktní skupinu, která by jela společné tempo. Pořád jsme byli nějak rozházení. V novém terénním úseku jsem se v hlubokém písku snažil jet i tam, kde jiní tlačili, ale zabořil jsem se a nestačil jsem vycvaknout nohu z pedálu a položil jsem se na levou nohu. Přimáčkl jsem ji rámem kola a dostal jsem do ní křeč. Když jsem to rozhýbal, tak jsem stíhal ty, se kterými jsem jel. Měl jsem zájem na co nejlepším výsledku, a tak jsem se přizpůsobil ostatním a jel jsem své tempo. Někteří se vezli za mnou, ale nakonec to neuviseli. Sám jsem se snažil dojet dvojici v bíločerných dresech Lawi a Authoru, se kterými jsem jel před pádem a kteří vypadali na dobré borce. Dojel jsem je až na kopci za Osečnou. Pomohl mi k tomu borec v dresu Apache Bikes, s nímž jsem jel chvíli ve dvojici. Za občerstvovačkou na 30. km jsem se cítil silný, kolo mi jelo. Na rychlých úsecích se mi devětadvacítka valila výborně a cítil jsem, že tam mám nad ostatními převahu. Pořád jsem se snažil jet co největší tempo a pokud možno ještě někoho dojet. Chvíli jsem jel bez ohledu na ostatní, co to dá. Lawi a Author to uviseli a Apache odpadl. Ve trojici jsme pak pravidelně a často střídali a konečně jsme svištěli podle mých představ. Dojeli jsme jednoho odpadlíka, který se jen vezl. Těšil jsem se, že závod dojedeme jako vloni po rovných cyklostezkách až k cíli a že ještě zkusím převahou rychlosti rozhodnout výsledek naší skupinky pro sebe, protože se mi zdálo, že ostatní už toho mají dost a rychlejší tempo nestíhají. Jenže přišla další změna. Před koncem se znovu jelo písčitými cestami a lesem přes úvodní kopec, ale opačným směrem. Rozhodlo se na vrcholu kopce. V krátkém brutálním stoupání odpadl Lawi, trochu jsem poodjel. Za vrcholem v úvodu sjezdu mě dojeli a předjeli ostatní dva. Na silnici na okraji Stráže už měli nedostižný náskok a já zase měl bezpečný náskok před mým pronásledovatelem. Ještě u jezera před cílem na nás čekala krátká strmá stojka. Tam jsem dojel ještě jednoho, co byl u konce se silami. Na krátkém singltreku jsem mu odjel a v pohodě jsem si dojel do cíle.
V cíli naše trojka na sebe počkala a poděkovali jsme si za spolupráci a dobrý závod. Moji spolujezdci byli viditelně mladší a nebyli pro mě soupeři z mé věkové kategorie. Vlastně jsem se během závodu nesetkal s nikým z mé kategorie. Až v cíli mi došlo proč. Skoro všichni byli za mnou.
Kolegové z Alltrainingu dojeli už přede mnou. Pozdravil jsem se s nimi, vyjel jsem se a udělal všechno, co se má závodu udělat. Pak jsme společně vyčkali na vyhlášení vítězů. Moje usilovné nasazení přineslo ovoce a vystoupil jsem na bednu, na druhé místo v kategorii nad 50 let. Obdržel jsem věcné ceny: velkou pumpu na kolo a láhev francouzského sektu. Pumpa je kvalitní a hodí se. Sekt jsme doma vypili na oslavu úspěchu. Byl jsem spokojen, že jsem si vylezl na bednu na zavedeném závodě.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
57 887 2:16:45 24,97 38 2 83 14 0:28:54





Foto: já, cyklofitliberec

50 Podralsko Podzim, Stráž pod Ralskem
28.9.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat