úterý 24. září 2013

Pražská 50



První závod po dovolené jiný než Kolo pro život, 45 minut od domova, bez deště, poměrné krátká trasa. Vypadalo to na pohodový závod a to se potvrdilo.
Konečně jsem si zajezdil. Kolo bylo po nákladném servisu vyvolaném valtickým bahenním masakrem čisté a naleštěné. Pořadatelské zajištění na trati bylo perfektní. Zabloudit se nedalo. Ani žádné tlačení a nošení kol se nekonalo. Žádné upachtěné postavy, které se před týdnem plahočily bahnem v polích do kopce jako zlatokopové na Chilkootský průsmyk ve Zlaté horečce. Tentokrát to byla cyklistika. Po deštivém týdnu bylo sice mokro a bláto bylo také skoro všude mimo zpevněné cesty, ale dalo se to jet rychle skoro všude. Taškařicí pro zpestření byl brod přes rozvodněný potok. Bylo rozumnější překonat ho po lávce a zbytek toku překonat s kolem na rameni. Kolo si už vytrpělo dost a bylo na čase být na něj hodný. Vyplatí se to.
Zázemí v ulicích u menzy v Dejvicích bylo poněkud nezvyklé, ale nevadilo mi to. Startovalo se už v 10 hod. Bylo docela chladno. Při rozjetí jsem se zahřál a na start jsem se řadil poměrně pozdě, abych neprochladl. Jel jsem v krátkých a během to závodu mi to vyhovovalo. Přede mnou byl první blok nejlepších dvou set z minulých ročníků a také nejméně stovka dalších borců v bloku těch ostatních. Po odstartování jsem se zasekl za pádem, který způsobili jezdci týmu Luigi Cocotti, příhodné jméno. V následujícím stoupání jsem se snažil před nájezdem dostat dopředu. Za prvním lesíkem mě předjel Míra. Jeli jsme pak nějaký čas v jedné skupině a vypadalo to na svižnou společnou jízdu. Na úzké pěšince nás oddělil jeden borec, kterému spadl řetěz a zdržel všechny za sebou. Míru jsem měl stále na dohled, dokud se mu nepřihodil nějaký problém s kolem a nemusel zastavit. Pokračoval jsem tedy dál bez morální opory. Měl jsem dobrý pocit z toho, že jsem spíš předjížděl a mě skoro nikdo. Ve druhé polovině se už nejelo ve skupině, ale pořád jsem byl s někým v kontaktu. Jelo se v tempu, a protože profil nebyl těžký, tak se mezi jezdci neudělaly velké mezery. V posledním kopci se fandilo a jel se mi nezvykle lehce, až jsem zalitoval, že už se blíží konec. Ve sjezdu v ulicích jsem už pořadí udržel. Jen v poslední zatáčce mě přespurtoval jeden kus z mladší kategorie. Brzy za mnou dorazil také Míra, kterého technický problém příliš nezdržel.
Získal jsem pěkné umístění v absolutním pořadí a také v kategorii to nebylo špatné vzhledem k tomu, že jsem byl v kategorii nejstarší, protože tentokrát byly kategorie o rok posunuté, tedy 41 – 50 let (obvykle bývám v 50 – 59).
V cíli se setkalo pražské jádro Alltrainingu. Kladně jsme zhodnotili závod. Převlékl jsem se, sedl do auta a v pohodě jsem ještě stihl pozdní oběd. Ovšemže pak bylo na řadě opět mytí kola od nánosu bláta. Tentokrát ho stačilo jen umýt a namazat řetěz.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
49 815 2:12:59 22,39 164 28 741 165 0:34:33







Foto: já, Tomáš Mastík

Pražská 50, Author Maraton Tour, Praha
21.9.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat