pondělí 29. dubna 2013

Litoměřická dlažba

Počasí se konečně vydařilo. Ve slunečném počasí vypadalo litoměřické náměstí moc hezky. Jel jsem to poprvé a byl jsem spokojen s atmosférou i s prostředím v historickém městě. Pořadatelsky to bylo také dobře zvládnuté.
Přišlo se podívat hodně lidí. Závod je takovou obdobou populárních Pražských schodů. Sjezd Máchových schodů se serpentinami a prudký výjezd na po kočičích hlavách na Dómský pahorek a všudypřítomná dlažba udělaly z městského kritéria opravdu bajkový závod. Závod se jel na 8 kol a měřil jen 12 km. Pro mě mohl být klidně delší. Jako účastníci nebo diváci se sešlo hodně známých, takže jsem si nesměl udělat ostudu.
Startovalo se nadvakrát podle věkových kategorií, nejprve junioři, ženy a nad 50 let, pak jeli borci 20 – 50 let. Nikdy předtím jsem ten závod nejel, ani jsem neměl trať natrénovanou. Jen jsem si ji projel při rozjetí před závodem. V nohách jsem měl včerejší maraton v Českém ráji. To se hned po startu na mém výkonu projevilo. Vyjel jsem spíš maratónským tempem a nějak jsem se nemohl nastartovat na intenzivnější výkon. Ostatní vyrazili většinou na maximum a s přibývajícími koly jim ubývaly síly. Já jsem naopak zrychloval a nakonec jsem měl poslední kolo nejrychlejší, jako jediný v mé kategorii.
Po pomalém začátku jsem odjezdil první tři kola na jedenáctém místě ze 14. To bylo špatné. Teprve pak jsem se pořádně rozjel a postupoval jsem výš. Do posledního kola jsem ještě najížděl na 8. místě společně s dalšími 3 soupeři. Dva jsem předjel ještě pod stoupáním a na konci sjezdu z Dómského pahorku jsem s převahou rychlosti předjel Josefa, se kterým občas jezdím na skupinové vyjížďky v neděli, a dostal jsem se na 5. místo. Využil jsem získaný náskok a dlouhým spurtem jsem ho kontroloval.
Nakonec to tedy nebylo vůbec špatné.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
12 278 0:36:26 19,68 56 5 93 14 0:07:25










Foto: Lukáš, Standa, vlcakjiri, rostifotos, já

Litoměřické schody, Král středohoří, Litoměřice
26.4.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat