pátek 26. dubna 2013

50 Český ráj

Počasí se zase nevydařilo. Bylo chladno a občas drobně pršelo. Pořadatelé Author Maraton Tour ukončují prezentaci už 2 hodiny před startem. Musel jsem tedy vyjet brzy, abych tam byl včas. Vyzvedl jsem si startovní číslo a pak jsem v autě skoro hodinu čekal, než jsem se odhodlal vystoupit a připravit se na závod. Hodinu před startem jsem se rozjel s Tomášem a pak jsem se zařadil do koridoru na startu.  Zase jsem musel dlouho čekat, protože jsem tam musel být včas, abych nestartoval na té úzké cestě zezadu. Takže jsem byl sice rozjetý, ale zase jsem vychladl. Chtěl jsem zajet kvalitní výsledek, tak jsem to musel vydržet.
Trať vedla tradičně přes atraktivní místa Českého ráje. Kdo chtěl, mohl se kochat. Na trase se nacházel hrad Kost, Trosky, Hrubá Skála… a cíl byl na břehu rybníka Komárov. Závod neměl náročný profil ani těžký povrch, a tak se jelo rychlé a zpočátku dost ostré tempo a ve skupinách. Nebyl to však žádný med chytat celou dobu do obličeje špínu a bláto od kola jezdce přede mnou. Nejprve jsem se snažil udržet ve velké skupině, která jela ostré tempo. Ta se však asi po 15 km roztrhala. Neměl jsem ani chvilku na vydechnutí a také jsem musel zvolit rozumnější variantu a dál jsem jel v menší skupince v přijatelnější rychlosti, i tak jsem v ní jel vzadu a nestřídal jsem, než jsem překonal krizi. Kolem poloviny závodu se tempo zvolnilo, na můj vkus zase až moc. To už jsem se také snažil střídat na čele. Časem nás dojela větší skupina a společně se nám jelo zase lépe a rychleji. Byli v ní také dva známí z Alltrainingu. Občas jsme si navzájem střídali. Na závěrečnou louku jsme dojeli pohromadě a pak jsme to valili co nejrychleji k cíli. Tentokrát jsem si vytipoval potenciálního soupeře z kategorie a na hrázi rybníka jsem ho předjel a pohlídal jsem si, že mě v závěru nikdo z kategorie nepředjel.
V cíli jsme se navzájem pochválili za dobrý výkon a vyhodnotili jsme závod jako úspěšný. Občerstvil jsem se Birellem, dlouhou frontu na jídlo jsem ani nestál. Protáhl jsem se, sbalil jsem si věci a ani jsem nečekal na vyhlášení. Začalo zase pršet. Druhý den mě čekal další závod. Nemarnil jsem tedy čas a odjel jsem raději dřív domů.
S výsledkem i s výkonem jsem byl spokojen. Umístil jsem se poměrně vysoko: 15. v kategorii ze 117 a 154. celkem ze 1059 startujících. Loňský čas jsem vylepšil o 2:10 min. na 1:47:17 hod.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
50 741 1:47:17 27,74 154 15 1046 115 0:22:46






50 Český ráj, Author Maraton Tour, Branžež-Nová Ves
25.4.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat