pátek 23. června 2023

 Bikefest Hluboká 2023


Úplně nový závod v seriálu Kolo pro život jsem si nenechal ujít. Lokalita byla atraktivní, zázemí komfortní, účast a konkurence velká. Trasa v příjemném prostředí, hodně v lesích. Hodilo se, že bylo dost stínu, protože bylo slunečno a teplo. Profil měl střední převýšení, kopce byly kratší, ne prudké. Trasa byla rychlá, plynule jezdivá, bez těžkého terénu. Celkové se mi trasa líbila a také celý závod.

Přesto by mi vyhovovalo, kdyby měla těžší terén a víc kopců. Využil bych víc svých schopností a dosáhl bych určitě lepšího výsledku. Úvodní část byla dlouho po rovině a po asfaltu. Dlouho se jelo rychle ve velkém balíku. Brzy přišly pády. A padalo se i dál. Později kousek přede mnou měla ošklivý pád mladá Kateřina. Hodně naříkala, měla zraněnou nohu. Už k ní jela záchranka. Také já jsem měl kolizi se soupeřem. Já jsem to ustál, on spadl.

Startovalo se na hlavní ulici v centru města. Za zaváděcím vozem jsme vyjeli za město. Ti, kteří nají naježděné velké objemy, mají výkonnost, ale nemají natrénováno v kopcích a v terénu, si vybudovali náskok. Trochu jsem se v úvodu propadl dozadu. Když se konečně jelo v terénu, dojel jsem jezdce z Křešína, za kterým jsem dojel v Brdech. Pověsil jsme se za něj do háku a sliboval jsem si od toho, že když se ho budu držet, tak to bude dobrý výsledek. Ale zřejmě neměl svůj den, protože Kateřina v oranžovém dresu, která dojíždí vždycky nějakou tu minutu za mnou, nám zmizela z dohledu. Rozhodl jsem se jet dopředu sám. Ani se nepokusil za mě zařadit. Pak jsem tu Katku dojel, bohužel už ležela na zemi.

Na mezičase na 15. km jsem byl v kategorii 6. V kopcích a sjezdech mi to jelo dobře. Pasáže s těžším terénem mi vyhovovaly. Brzy jsem předjel pátého se šátkem kolem krku a dojel jsem jezdce na čtvrtém místě. Pověsil jsem se za něj do háku. Měl jsem v úmyslu jet za ním, nenechat do dýchat, utahat ho. Otestoval jsem ho. Předjel jsem ho. Okamžitě se snažil dostat zase přede mě. Z toho jsem si udělal závěr, že tak se uštve. Já pojedu jen, co musím, abych se držel za ním, a až mu dojdou síly, tak přidám. Tak se to skoro stalo. Jenže…

V jednom kopci už zaostával a já mu ujížděl. Pak se na rovině snažil docvaknout za mě. Věděl jsem, že dojíždění ho stálo hodně sil a že v příštím kopci mu budou scházet. Ani jsem se nesnažil mu ujet, a už jsem čekal na další kopec, kdy ho zkusím setřást. Jenže jsem přejel jednu odbočku. Prudce jsem zabrzdil, abych se vrátil. Ani jsem nepředpokládal, že pojede slepě za mnou a také neodbočí. Zezadu na mě narazil. Já jsem to ustál, a on padl přes řídítka. Bylo by nefér nechat ho bez pomoci a využít toho k tomu, že mu ujedu. Mimoto se na závodech opakovaně potkáváme. Ujistil jsem se, že je v pořádku a že může pokračovat. Vyrazil jsem zpátky na trať a on za mnou. V příštím kopci jsem mu opravdu už definitivně ujel a svištěl jsem k cíli.

Na posledních kilometrech jsme se sjeli s mladším jezdcem v černožlutém dresu a v cílové rovince jsme si rozdali spurt. Teprve v cíli jsem zjistil, že deset vteřin přede mnou dojel jezdec s šátkem kolem krku z mé kategorie, kterého jsem předjel za mezičase, ale on projel kolem nás, když jsme stáli po té kolizi. Kdyby se jelo o kousek dál, tak bych ho měl. Závěry závodů KPŽ jsou vždycky nepřehledné, protože se spojí jezdci kratší a delší trasy a poslední asi tak třetinu trasy jedou společně, takže nevím, zda jezdci přede mnou jsou z mého závodu nebo ne.

Bylo z toho páté místo v kategorii, letos nejhorší, ale na druhé straně jsem se absolutně umístil na 68. místě, letos v KPŽ jasně nejlíp. Tento závod si rád zopakuji, třeba s pobytem na celý víkend. Cestou zpátky jsem se zastavil v pivovaru Gwern v Nupakách a odebral jsem vzorky.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

36

642

1:28:47

24,46

68

5

356

28

1:13:22








Foto: Já, Captain Snap

Bikefest Hluboká, Kolo pro život
Hluboká nad Vltavou, 17. 6. 2023

Žádné komentáře:

Okomentovat