neděle 11. června 2023

Cyklomaraton Hradec Králové 2023

 Druhý závod v jednom víkendu bylo velké sousto, ale vydařil se. Kvůli přestavbě stadiónu se nestartovalo na obvyklém místě, ale u rybníka Biřička. Tam se mi prostředí líbilo víc než ve městě. Jen tam ale nebylo dost velké parkoviště. Trať na 60 se jela na dvě kola v kopcovitější části městských lesů. Na trase bylo víc terénu a větší převýšení. Nebyl to až takový tryskový let jako dříve. Trasa byla tedy technicky trochu těžší. Bohužel díky tomu že se jelo na dvě kola a trasa vedla sem a tam po síti lesních stezek, tak někteří podváděli a zkracovali si cestu. Těžko říct, kolik jich bylo.

Brzy po startu byl brod a první stoupání po úzké cestě. Byl jsem tam včas a jízda do kopce mi šla dobře. Prvních deset kilometrů se balík různě přeléval, roztahoval a dělil. Snažil jsem se udržet v co nejrychlejší skupině. Dával jsem pozor na místech se šotolinou, kterých bylo dost, a v zatáčkách to ujíždělo. Se včerejším závodem na Orlíku v nohách jsem se snažil jet chytře. Před polovinou prvního okruhu jsem už neudržel tempo skupiny a jel za nimi. Přejeli však odbočku doleva, já ne a dostal jsem se před ně.  Dojel mě jeden z nich, padesátník Michal, a po něm padesátník Jirka a později ještě dva čtyřicátníci. Ve skupině jsme pak pěkně svižně ale ne nadoraz pokračovali. Jirka byl nejsilnější a většinou tahal tempo. Já s Michalem jsme mu občas střídali. Čtyřicátníci se nezapojili a jen se vezli za námi.

Tak jsme projeli do druhého kola a ve stejném pořadí jsme dojeli i do cíle, jen rozestupy se zvětšily. Jeli jsme společně ještě až do poloviny druhého okruhu. Tam už Jirka zvýšil tempo a v jednom stoupavém úseku jsme Michalovi a ostatním odjeli. Držel jsem se Jirkovi za zády jako klíště a získal jsem tak rozhodující náskok před Michalem. V dalším kopečku jsem ho však také neuvisel a až do cíle jsem musel makat sám. Dva kilometry před cílem jsem už nikoho za sebou neviděl a dojížděl jsem na půl plynu. Na břehu cílového rybníka jsem si všiml, že mě přeci jen dojíždějí, takže jsem cílový koridor musel pro jistotu projet sprintem, abych náskok udržel. Dojel jsem absolutně 80. a v kategorii jsem získal krásné 2. místo a pódium.

Závod byl dlouhý. 60 km není málo. Jelo se hodně rychle. Počasí bylo jako v létě. Po dojezdu jsme závod ještě probrali s Jirkou a Michalem. Osvěžil jsem se, prach ze sebe jsem smyl v rybníku. Na vyhlášení se nečekalo dlouho. To bylo příjemné. Užil jsem si póduim a pak jsem už jen odpočíval. Dva závody během dvou dnů byla zabíračka, ale úspěšně jsem to zvládl.  Cestou zpátky jsme si nakoupil vzorky piva v pivovaru Beránek ve Stěžerech.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

59

610

2:19:25

25,6

80

2

192

4

1:44:23












Foto: Pepa, já, Cyklomaraton

Cyklomaraton Hradec Králové
Hradec Králové, 4. 6. 2023

Žádné komentáře:

Okomentovat