pátek 5. května 2023

KPŽ Bikemaraton Beroun 2023

Předpověď věstila jen krátkou přeháňku před startem. Jinak mělo být polojasno. Na trati se dalo čekat občasné bláto po přeháňkách předchozích dnů, ale nic velkého. Vypadalo to, že mě čeká pěkný závod.

Startoval jsem poprvé v kategorii nad 60 let. Bodový koeficient systému Kola pro život mi přidělil sedmé nejnižší číslo v kategorii. Tolikátý jsem měl teoreticky být v cíli. Počítal jsem, že mám na to být alespoň do pátého místa. Konkurence byla početná. Na startu v kategorii bylo 29 jezdců a celkem ve všech kategoriích na startu stálo 377 závodníků. To je hodně.

Počasí nám ale závod pořádně ztížilo. Už před startem začalo pršet. Startovalo se do deště. Ten postupně ustával, až dokonce vylezlo slunce a vypadalo to, že se předpověď naplní. Pár blátivých úseků znamenalo spíš jen zpestření, než problém. Jenže po hodině přišel prudký déšť. Ve slejváku nebylo pořádně vidět. Trať se rychle rozmočila. Voda stékala do stružek a stop na trati. Všechno se promočilo. Než jsem dojel do cíle, tak postupně pršet přestalo, ale i po dojezdu se vracely přeháňky. Nakonec jsem byl rád, že jsem se převlékl do suchého, abych neprochladl, a všechnu tu špínu jsem naložil do auta, protože navíc k hanbě pořadatelů přestala téct voda na umývání i na mytí kol.

Po startu se projelo městem pod 3 km dlouhý kopec, který začal asfaltem a skončil v terénu. Závodní pole se tak před nájezdem do terénu pěkně natáhlo podle výkonnosti. Zpočátku jsem si hlídal tepovku bez ohledu na ostatní, abych se hned v úvodu nezahltil. Pak jsem přidával na svoje optimum a předjížděl ty, kteří si nerozvrhli síly. Po sjezdu následoval další dlouhý kopec a za ním mezičas. Tam už bylo pořadí ustálené. Na mezičasu jsem byl 78. absolutně a 4. v kategorii.

Jezdili jsme asi v šestičlenné skupině. Když nás spláchnul liják, tak jsem se už staral spíš sám o sebe než o závodění, abych vše projel bezpečně. Nicméně stále mi hodně dobře šly výjezdy v blátě do kopců v terénu. Sjezdy jsem dával opatrně. Hodně to klouzalo. V závěru se ještě sjíždělo z kopce v terénu. To bylo už po sloučení s trasou B. Za sjezdem se mi podařilo využít toho, že jsme se pomíchali s béčkem, a svým soupeřům jsem odjel. Poslední 3 km jsem jel sám a ještě jsem se pokoušel dojet skupinu, kterou jsem měl na dohled před sebou. Šance byla malá, ale co kdyby měl někdo problém… Nakonec jsem ho měl já.

Závěr se dojížděl na úzké nerovné stezce po břehu Berounky. Cítil jsem, že kolo na drnech už dostává pěkné rány. V zatáčce do ohrazeného cílového koridoru mi kolo podjelo a položil jsem se na bok. Daleko za mnou ale nikdo nebyl. Mohl jsem v klidu nasednout a dojet do cíle.

Až za cílem jsem zjistil, že mám zadní kolo úplně měkké. Než jsem došel k autu, tak šlo úplně až na ráfek. Později jsem zjistil, že byl plášť prořízlý. Tím se vysvětlila drncavá jízda na drnech a pád v zatáčce, kde už měkký plášť nedržel. Štěstí že kolo vydrželo na dojetí do cíle.

Premiéra v kategorii nad 60 let se umístěním a výkonem vydařila. Získal jsem bramborovou medaili. Za třetím jsem dojel jen půl minuty, pátý byl za mnou se ztrátou 4 minut. Jen ty podmínky byly těžké, ale pro každého stejné, můj výsledek neovlivnily. Spíš byly pro mě výhodou, ale nepříjemnou.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

zpoždění za vítězem

33

736

1:49:36

18,28

74

4

377

29

1:24:38

0:24:59





Foto: já, Kolopro

Bikemaraton Beroun 2023, Kolo pro život
Beroun, 29. 4. 2023

Žádné komentáře:

Okomentovat