čtvrtek 17. října 2019

Author Cup 2019

Vynechal jsem několik ročníků, protože mě tento závod přestal bavit. Na konci sezóny se mi už nechtělo trmácet se do Jizerek s malou šancí na dobrý výsledek. Mimoto mě odradilo rostoucí startovné a některé zápory, které s sebou masový závod nese. Tehdy se startovalo ještě z Josefova Dolu.
Letos jsem zase dostal chuť zajet si pořádný supermasák. Přemístění startu a cíle do Bedřichova bylo přínosem. Všechno tu klapalo. Registrace v pohodě, lepší startovní koridor, hodně fandících diváků. Cílový prostor na běžkařském stadionu byl pokrytý fólií, aby se nerozbahnil. Líbilo se mi tam.
Dobré výsledky v předchozích závodech naplnily moje závoďácké ambice a tentokrát jsem přijel spíš zajezdit si v pohodě a za odměnu. Najednou se mi ten závod zdál zábavný. Mimořádně vydařené počasí udělalo Jizerské hory krásné.
Závod byl vlastně také taková společenská událost. Na závěr sezóny se tu sešla většina těch, co jezdí MTB maratóny. Už před startem jsem pozdravil hodně známých nebo jsem je alespoň zahlédl. Po rozjetí jsem včas zamířil do startovného koridoru a vystál jsem si místo někde ve druhé stovce za startovní čárou. Od pořadatelů jsem dostal přidělené číslo do první startovní vlny, i když jsem tu roky nestartoval, protože jsem doložil výborné výsledky z jiných závodů.
První kilometry po startu se jely po mírně stoupající silnici. Než se najelo za běžkařským stadiónem do terénu, byl jsem mile překvapen, že mě ani moc borců nepředjelo. Odhadem jsem byl za druhou stovkou. Po úvodním okruhu v lese jsme projeli podruhé stadión a zamířili nahoru do hor. Po prvním větším stoupání se sjelo k přehradě a za ní se udělala velká skupina, se kterou jsem víceméně dojel až do cíle. Prvních dvacet kilometrů, které byly převážně stoupavé, jsem si hlídal tepovku, jezdil jsem v háku a šetřil jsem síly.
Ovšem tempo se jelo pořád vysoké. Za první občerstvovačkou po třiceti kilometrech nastoupila tříčlenná skupina, do které jsem naskočil, protože jsem vycítil šanci na dobré umístění. První dva se střídali na špici, a když jsme dojeli skupinu před námi, zase nastoupili, aby jim ujeli. Držel jsem se za nimi v háku, ale jejich nerovnoměrné tempo bylo dost vysilující.
Kolem pětapadesátého kilometru už ani tahouni neudrželi vysoké tempo a dojela nás veliká skupina alespoň dvaceti lidí. Poznal jsem v nich ty, se kterými jsme jeli v první části závodu. Přišla na mě malá krize a za balíkem jsem zaostal. Na asfaltu to valili strašně rychle a nešlo je dojet. Nevzdal jsem to a v závěrečných zvlněných kilometrech na šotolině jsem se k nim blížil. Ale to už přišel cíl. Dojel jsem už jen jednoho juniora, který se za mě chytil. V posledních dvou zatáčkách před cílem jsem využil toho, že jsem do nich najel první a mohl jsem si zvolit lepší stopu, a své místo jsem uhájil.
Dojel jsem v kategorii MC muži do 60 let na 20. místě ze 436 startujících, nejlepší umístění v kategorii na Author Cupu, za dobu, co jezdím. Absolutně mi patřilo 260. místo ze 2786 startujících celkově, tedy druhé nejlepší ze všech mých účastí.
Byla to vydařená tečka za vydařenou sezónou.

Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii startovalo celkem startovalo v kategorii čas vítěze zpoždění za vítězem
66 1152 2:31:57 25,28 260 20 2786 436 1:56:44 0:35:12






Foto: Fotokocian, já a Tomáš
Author Cup, Author Maraton Tour
Bedřichov, 12. 10. 2019

Žádné komentáře:

Okomentovat