úterý 14. května 2019

Mladá Boleslav Tour 2019

Druhý závod sezóny, opět Kolo pro život. Také zde jsem zvolil kratší trasu C na 32 km, abych prověřil kondici po závodní pauze. Mladoboleslavská trať je rovinatá a rychlá, pouze s několika krátkými výjezdy. Jelo se většinou ve skupinách. Bylo to intenzivní, ale ne vyčerpávající.
Předpověď věštila déšť, a nemýlila se. Naštěstí se trať nestačila rozbahnit. Byla pouze mokrá. Po přeháňce při rozjetí jsme startovali ještě bez deště, ale brzy začalo opět pršet a až do cíle déšť sílil. Dojíždělo se už v pěkném lijáku. Podmínky tedy nevytvořily příjemné odpoledne. Hned po dojetí jsem se převlékl, občerstvil a frčeli jsme zpátky domů do sucha a tepla.
Ve startovním bloku jsem se setkal s kamarádem a spolužákem Zdeňkem, který si několikrát do roka dává trasu C. Vyjel jsem svým tempem, abych nepřepálil první stoupání po silnici do Čejetic. Nahoře jsem nebyl zahlcený a měl jsem sílu vylepšit pozici před úzkým nájezdem do terénu s prudkým stoupáním za Dalovicemi. Takže jsem tam byl dost včas a nebylo to ucpané. Pak už byl profil jen lehce zvlněný a šlo o to, držet co nejvyšší tempo a šetřit síly, kde to šlo, jízdou v háku. Pořád bylo s kým jet a spíš jsem postupoval v pořadí dopředu.
Bez krize byl i kopec v Hrdlořezech k občerstvovačce. Protivný byl jen hustý déšť ke konci, protože při jízdě v háku jsem dostával nepřetržitou sprchu do obličeje. Nakonec se mi zdálo, že jsem síly pošetřil až moc. Závěr přišel velmi rychle. Po spojení tras byla situace nepřehledná a pomalejší béčkaři, které jsem dojížděl, někdy překáželi.
Poslední stoupání singltrekem od železniční trati do Dalovic jsem musel jet na půl plynu, protože to vepředu někdo brzdil, a ztrácel jsem na ty, které jsem ještě mohl dojet. Od Dalovic po silnici jsem se schoval ve skupině, ale ještě před sjezdem z Čejetic do Mladé Boleslavi jsme se dvěma mladšími borci odjeli. V závěrečném spurtu na louce jsem už ale na ně nebyl dost rychlý a dojeli přede mnou.
V cíli jsem byl s nejrychlejším průměrem, jaký jsem tu za poslední 3 roky zajel, tedy 23,55 km/hod. Byla tu o polovinu početnější konkurence než minule na Praha - Karlštejn Tour. Přesto jsem absolutní umístění vylepšil o 7 míst a v kategorii to bylo o 3 místa níž, ale bylo v ní o dvacet lidí víc. Výsledek tedy byl: 92. absolutně a 10. v kategorii.
Pro příští závod je tedy jasný cíl: uspět v padesátikilometrovém závodě. Výkonnost by na to už měla být.

Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii startovalo celkem startovalo v kategorii čas vítěze zpoždění za vítězem
32 362 1:22:55 23,55 92 10 358 50 1:04:41 0:18:14







Foto: Jana

Mladá Boleslav Tour, Kolo pro Život
Mladá Boleslav, 11. 5. 2019

Žádné komentáře:

Okomentovat