pondělí 3. srpna 2015

Šumavský MTB maraton




Byl to krásný víkend na Šumavě. Ve čtvrtek jsme s Janou dojeli do penzionu Adamův dvůr v Masákově Lhotě, 7 km od Churáňova.
V pátek jsme si projeli asi tak dvě pětiny trasy hlavního závodu v okolí Churáňova, a také část trasy C, zčásti tréninkově a zčásti v turistickém stylu. Počasí bylo úplně ideální. Bylo slunečno, okolo 20°C, na čistě modrém nebi byly bílé pravidelné obláčky jako na titulní znělce Simpsonových. Těžkou pohodu jsme u Nového Dvora korunovali posezením na terase hotelu Elsyn dvůr, sice s prapodivným jménem, avšak s výbornou kuchyní a zákusky. Nějak moc dvorů…
V sobotu ráno jsem si u stánku Specialized vyzvedl testovací kolo Epic Carbon Comp 29, na kterém jsem pak absolvoval závod. Závod to kolo dost prověřil a zjistil jsem, že Epic v tomto provedení není nijak podstatně lepší než můj Trek Superfly a že jeho pořízením bych vyšší kvalitu nezískal. Ta je zřejmě až u kol ve vyšším provedení, jež se však jako testovačky nenabízejí.
Samotný závod proběhl v dokonalých podmínkách. Potěšilo mě, že i úsek věčného bahna, byl blátivý jen trochu. Zdá se, že po dovolenkové pauze se vrací forma. Ještě to nebylo 100%, ale bylo to dobré. Umístění a čas byly lepší než vloni. Takže dojem po závodě je velmi dobrý.
Od startu jsem vyrazil rozvážně za trasérem Martinem. S Petrem jsme drželi jeho tempo až na vrchol úvodního kopce. To nám hodně pomohlo. Ve stoupání jsem se nezahltil, ani jsem nic neztratil a po průjezdu stadiónem jsem byl připravený zdolat svižně další stoupání. S Petrem jsme absolvovali společně celý závod. Navzájem jsme si udávali tempo a jeli se mi hodně dobře. Až za Vimperkem se ukázalo, že jsme to s tempem asi mírně přehnali. V posledních asi tak 10 kilometrech se nám oběma začaly přehřívat motory a k závěrečnému zrychlení nedošlo. Od mezičasu do cíle jsem ztratil 5 míst celkově a jedno v kategorii. Není to moc, ale jasné potvrzení, že síly ubývaly. V posledním stoupání ke skokanskému můstku nás dojel trasér Martin. Chytili jsme se za ním, ale spíš jen silou vůle. Ještě na asfaltku nad můstkem jsme najížděli společně, ale na posledním brdku mi přestaly jet nohy, zakously se do nich křeče, a cílem jsem projel 16 vteřin za Petrem na dobrém 203. místě celkově a 18. v kategorii.
Užil jsem si Šumavy, pěkné trati, krásného prostředí, vlídného počasí. Jana mi u stánku pivovaru Vimperk vybrala perfektní vzorky speciálních piv. Byl jsem maximálně spokojený.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
53 1302 2:47:33 18,96 203 18 491 67 0:52:10










Foto:  Jana

Šumavský MTB maraton, Kolo pro život, Churáňov
1. 8. 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat