úterý 9. června 2015

Ještěd Tour


Prvním letošním závodem z Kola pro život byl pro mě netradičně Ještěd Tour, jeden z nejtěžších závodů, co se týká nastoupaných metrů. Tentokrát byla obtížnost umocněná horkým letním počasím.
Přijel jsem včas a zaparkoval jsem na výhodném místě, těsně vedle zázemí. Ve stanu Agrofertu jsem si vyzvedl tašku s číslem. Z připraveného občerstvení jsem pojedl půl croissantu, to mi stačilo. Bylo dost brzy a nikdo známý tam ještě nebyl. Připravil jsem se beze spěchu. To mi jde. Od deseti začala obvyklá příprava s Alltrainingem se starou známou sestavou. Jen chytré traséry jsem neznal.
Do startovního bloku jsem se postavil společně s Víťou a Petrem. Roman startoval z bloku před námi a viděl jsem ho zase až v cíli. Čekal mě dlouhý závod. Nejlepšího času jsem tu dosud dosáhl předloni, a to 3:20 hod. Letos jsem ještě nejel tak dlouhý závod s tak velkým převýšením. Bylo jasné, že budu muset hospodařit se silami. Navíc bylo jasno a bezvětří. V poledne byl vzduch vyhřátý, přestože jsme byli poměrně vysoko.
První kilometry od startu jsem se snažil jet ve skupině, šetřit síly, nikam se nehnat. Víťa trochu poodjel. Držel jsem se za Petrem. Okolo desátého kilometru mi došla trpělivost a svou počáteční strategii jsem nedodržel. Bez nějakého velikého úsilí jsem jim oběma odjel a jelo mi to dobře. Na prvním mezičase po 10 km jsem byl absolutně 178. a v kategorii 12. Na dalších kilometrech to bylo možná ještě lepší. Kopce mě zatím netrápily a sjezdy na suchu mi také problém nedělaly. Dokonce i ve sjezdu jsem občas někoho předjel.  Ještě výjezd ke skokanským můstkům byl docela v pohodě.
Jenže asi po 35 km přišla nějaká krize. I když jsem neměl pocit, že bych to byl v úvodu nějak moc napálil, tak někde v těch dlouhých stoupáních v lese k občerstvovačce pod Ještědem na mě dolehla únava. Snad na tom mělo podíl i vedro, ačkoliv jsem jedl a pil snad dostatečně (3 bidony).  Někde tam mě předjel Víťa. Za občerstvovačkou následovalo dlouhé stoupání po silnici na Ještěd. Jel jsem jen takovým tempem, abych se nazatavil úplně. Dojel mě Petr, ale nechal jsem ho klidně jet dál, a co nejplynuleji jsem přejel přes vrchol.
V následujících sjezdech jsem trochu pookřál a v ekonomickém režimu jsem dojel zbytek závodu. Ještě na druhém mezičase po 40 km jsem byl absolutně 181. a v kategorii 13. Musel jsem si tedy od 10. km ještě polepšit, když jsem na 40. km, už v krizi, byl zhruba stále na stejné úrovni. Poslední 13 km úsek mě stál dalších 24 míst v absolutním pořadí a 3 místa v kategorii. Tedy krize byla dost hluboká. Celkový výsledek v cíli byl ale takový, jaký jsem si před závodem představoval jako dobrý: 205. absolutně a 15. v kategorii. V první polovině jsem si najel dost na to, abych mohl být s výsledkem spokojený. Svůj nejlepší zdejší čas jsem překonal o 21 minut. Takže jsem překonal sám sebe, a to nikdy není nic snadného…

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
56 1582 2:59:23 18,69 205 15 391 49 0:58:10




 Foto: já, Alltraining.cz

Ještěd Tour, Kolo pro život, Liberec-Vesec
6. 6. 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat