čtvrtek 23. dubna 2015

50 Český ráj



Druhý letošní závod přinesl zajímavější trasu pěkným prostředím Českého ráje se zvlněným profilem bez větších kopců. Český ráj vždycky přiláká velkou účast. Letos startovalo skoro 1300 lidí. Potkal jsem tu hodně známých z kempů na Mallorce, v Chorvatsku a na Šumavě a další borce z Alltrainingu.
Ráno byly pouhé 4°C, a během dne to nebylo o moc lepší. Teplota se stoupla maximálně na 8°C. Slunce skoro nezasvítilo.
Obratně jsem zaparkoval mezi stromy a pařezy v lesnatém kempu Peklo. Od rybníka táhla zima. Vyzvedl jsem si číslo, pozdravil jsem se s Ríšou, mým parťákem z posledního kempu na Mallorce, načerpal jsem od něho něco optimismu a zalezl jsem do auta.
Když byl čas, rychle jsem si připravil kolo, oblékl se, protáhl se a vyrazil jsem se rozjet. Hodinu před startem jsem už stál v úzkém dlouhém startovním koridoru. Tak jako vloni jsme se tam skoro zároveň sešli s Kubou, kus za námi stál Víťa, opodál Tomáš. Tak jsme si nějak ukrátili dlouhou dobu do startu a zahřívali jsme se konverzací. Museli jsme to vydržet v lehkém oblečení na závod, protože kdybychom si vzali teplé oblečení, tak jsme ho neměli kam odložit.
V Českém ráji je to tak, že místo startu je na odlehlém místě v lese a není ozvučené, takže kdo stojí v hlavním bloku s čísly nad 100, tak čeká, čeká a najednou se to rozjede, a to je start. Zpočátku se mi jelo dobře. Nasadil jsem největší tempo, co jsem dokázal, a v prvním úzkém místě jsem byl včas, aby mě nikdo nezdržoval. Asi po polovině závodu jsem musel trochu ubrat. Přeci jen jsem si dal laťku asi příliš vysoko. Složení skupiny, se kterou jsem jel, se průběžně měnilo a o svém pořadí jsem neměl představu. Stále jsme někoho dojížděli, nebo někdo dojel nás, někdo nám ujel…  Ale jelo se rychlé tempo.
Když se blížil cíl, ukázalo se, že mnozí rychlíci si šetřili síly na závěr a šlápli do toho. Já už jsem měl vyčerpáno a zrychlit jsem nemohl. Alespoň v závěrečném úseku na hrázi rybníka se mi to rozjelo a několik míst jsem získal zpátky. Bojovat se musí přeci o každé místo…
Dosáhl jsem času a výsledku výrazně lepšího než vloni. Ujel jsem to za 1:48 hod., o 3 minuty lépe než vloni. Celkové pořadí jsem vylepšil o 74 míst a v kategorii jsem skončil 17., tedy o 7 míst lépe než vloni. Ve srovnání s loňskem to vypadá hezky, ale ve skutečnosti se spíš jedná o návrat do normálu, protože skoro shodné výsledky jsem měl také před dvěma a třemi lety.
Po dojezdu jsme ještě probrali právě skončený závod s Ríšou, Tomášem a Jirkou a také s Ivanem, ale dlouho jsem v Pekle nepobyl. Ve všech hovorech zaznívalo slovo zima. Koupil jsem si tedy kávu v pojízdné kavárně Modrásek a bez zbytečného otálení jsem vyrazil domů ve vytopeném autě.
Nejpřínosnější objev jsem učinil cestou zpátky. Zastavil jsem se v Mělnickém Vtelnu a v tamním rodinném pivovaru Neumann jsem nakoupil vzorky čerstvého piva. Obzvlášť Bitter Ale byl vynikající!

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
51 809 1:48:45 28,28 194 17 1249 162 0:19:25






 
Foto: já, Fotokocian

50 Český ráj, Author Maraton Tour, Branžež-Nová Ves
18. 4. 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat