úterý 10. září 2013

Plzeňská padesátka



Na nový závod KPŽ do Plzně jsem jel s očekáváním úspěchu a ježdění v ideálním počasí. Bylo krásně slunečno a sucho. Jak se později ukázalo, trať byla pevná a rychlá a její povaha mi vyhovovala. Cítil jsem se dobře připraven a těšil jsem se, že si v dobrých podmínkách dobře zajezdím a získám další body do celkového hodnocení seriálu Kolo pro život a překonám loňský rok.
Účast byla početně slabší. Zřejmě závody každou sobotu jsou až moc často a navíc si možná Moraváci raději počkali na příští dva závody, které se pojedou na Moravě. Přesto jsem tam potkal mnoho známých tváří z kempů.
Startovalo se na náměstí a pak se jelo rychle městem, podél zoo a dál ještě kus po silnici. Jelo dost ostré tempo, a to i v terénu. Až první stoupání na Krkavec a následující sjezd nás roztrhalo. Dál jsem pokračoval ve skupince s kolegou z Alltrainingu Mírou. Docela jsme spolupracovali a sliboval jsem si od toho, že se ve skupině po svižném úvodu povozím, zkonsoliduji síly a pak ve spolupráci s Mírou se budeme střídat a docvakneme skupinu před námi a půjdeme dopředu. Pěkný plán…
Jenže skupina před námi nám časem zmizela z očí a najednou jsme byli na Krkavci. Tam jsme zjistili, že jsme před zaváděcí motorkou a že jsme na 40. kilometru, měřič ale ukazoval 26. Závod byl prdeli. Vracet se 9 km zpátky nemělo smysl.
Na trase bylo hodně nevhodně zvolených míst. Některé úseky se jely v obou směrech tam i zpátky a dokonce se trasy křížily, a to právě na Krkavci. Ti pomalejší z trasy C křížení teprve projížděli poprvé, ale ti rychlejší z hlavního závodu přijížděli z jiného směru už podruhé. Pořadatelé a diváci přitom chaoticky zastavovali ty první, aby mohli projet ti druzí. Mnozí jezdci to však nepochopili a vydávali se špatným směrem opět tam, kam už jeli jednou. Naštěstí na ně volali, že jedou špatně. Tedy pobavil jsem se, když jsem tomu přihlížel a vzpamatovával se z šoku. Alespoň jsem viděl Boudného a spol. přímo na trati, když přijeli čtvrt hodiny po nás.
Nechápal jsem, jak jsme mohli sjet z trasy. Nebyl jsem sám, byli jsme celá skupina. Podle pořadatele na Krakorci před námi přijela ještě jedna skupina. Prostě na větvení tras, kde se odděloval náš hlavní závod B a trasa krátkého závodu C, jsme se vydali po trase krátkého závodu. Na rozcestí jsem si nevšiml žádného značení. Měli tam stát pořadatelé a ukazovat. Snad se na to vykašlali, ani na nás nikdo nevolal, že jedeme špatně. Nepoznali jsme, že jsme zabloudili, protože trasa byly značená mlíkem. Nepoznali jsme rozdíl. Pořadatelé na křižovatkách nás nechali projet a bylo jich několik a ani jeden nás neupozornil, že jedeme špatně. Měli přeci poznat, že podle barvy čísel a písmene B patříme na jinou trasu. Zřejmě byli nezkušení. Pořádalo se to tam poprvé…
Tak jsem vinou pořadatelů, a bylo nás víc, přišel o závod. Kvůli diletantským pořadatelům jsem zbytečně zaplatil startovné, ujel autem 300 km, připravil se atd. To tedy byla smůla! Dojel jsem tedy po trase alespoň do cíle, sice s plným nasazením, ale bez nadšení.
Na stánku jsme pak poseděli a snědli vynikající dort krásně zdobený marcipánem a fondánem od Míry. Alespoň jeden pěkný zážitek… Na rozdíl od toho dortu mi ten závod ještě dlouho ležel v žaludku.
 
Výsledek:
Nedokončeno.





Plzeňská padesátka, Kolo pro život, Plzeň
7.9.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat