čtvrtek 24. června 2010

Kaluže a asfalt okolo Bezdězu

Ještě těsně před startem s větší či menší intenzitou pršelo. Ačkoliv se startovalo na louce pod Bezdězem, hrad nebyl přes mraky vidět. Moc se mi líbilo, že celé zázemí závodu bylo pohromadě na jedné louce a nemuselo se chodit od parkoviště k prezenci a zpátky a zase na start a tak dál.

Profil trasy byl mírný s převýšením jen asi 500 m a bylo jasné, že to bude rychlý závod. Těsně před startem vylezlo slunce a nakonec z toho byl pěkný slunečný den.  Na trati se střídaly tři druhy povrchu asfalt, pevná písčitá půda a hluboké kaluže. V nich člověk nikdy nevěděl, jak hluboko se ponoří a zda bude jejich dno pevné nebo bahnité. Díky dřevařům bylo mnoho lesních cest vyasfaltovaných a to závod hodně zrychlilo. Umožnilo mi to dosáhnout mého nejlepšího času při závodech, který se už blížil dvěma hodinám.

Kolo bylo zase obalené blátem a pískem. Zajel jsem k wapkám, abych ho umyl. Byly tam dvě wapky, fronta dlouhá. Vodu dodávalo malé hasičské auto. Za pár minut došla voda a hasiči jeli naplnit nádrž auta. Většina čekajících to vzdala. Postoupil jsem ve frontě dopředu a se sousedem ve frontě jsme si zkrátili čekání popíjením točeného Birellu. Ještě jednou došla hasičům voda, než jsem se dostal na řadu. Jen jsem domyl kolo, došla jim voda zase. Dočkat se umytí kola se bylo pro většinu lidí beznadějné. Měl jsem tu trpělivost jen proto, že to pořád bylo lepší než mýt kolo v paneláku.

Na pořadí a čas v cíli ve výsledcích vyvěšených na stanu s občerstvením se hezky dívalo. Celkové jsem byl 214. z 604 startujících a v kategorii 48 ze 140 startujících, takže jsem se umístil někde okolo jedné třetiny pořadí. Dosáhl jsem času 2:10:16.
Příjemné prostředí, nenáročná trasa - tak tenhle pohodový závod si rád zopakuju.

50 Bezděz, Author Maraton Tour
23.5.2010

Žádné komentáře:

Okomentovat