středa 11. srpna 2021

Vysočina Aréna Tour 2021

Závod Vysočina Aréna Tour se mi zalíbil, protože má hezkou trasu s náročnými úseky. Proto jsem se zúčastnil, přes nehorázně vysoké startovné, i letos. Jel jsem klasickou trasu B na 54 km.

S Janou jsme si udělali malou dovolenou v penzionu v Novém Městě na Moravě. Ve dnech před závodem jsme si zajezdili na kolech v okolí Nového Města. Ve čtvrtek však počasí nepřálo, a tak jsem vyjel do deště alespoň na krátký trénink sám.

Startovní číslo jsem si vyzvedl už večer před závodem. V sobotu jsem vyjel na start rovnou z penzionu a zároveň se rozjel.

Ještě v noci před závodem pršelo. V sobotu bylo už slunečno a trať rychle vysychala. Samozřejmě, že v lesích bylo blátivých a těžko sjízdných míst hodně. Také několik prudkých sjezdů nás čekalo. Prostě pestrá a zábavná kopcovitá trasa. 

Hned od startu začalo dlouhé stoupání. Nejdřív široká cesta se šotolinou a na konci už dost úzká prudká cesta s kořeny a kameny. Právě na začátku se projevila moje slabina, malá síla a nízký maximální výkon v táhlém kopci. Mladší jezdci mě předjížděli, jakoby byl cíl na prvním kopci. Na to vždy doplácím, jako i tentokrát. Na zúženém stoupání s kameny a kořeny jsem se pak pohyboval s větší lehkostí a rychleji, ale soupeři, kteří to napálili do úvodu kopce, mě zdržovali. Na tom musím zapracovat. Ztráta se pak těžko dohání.

Zato mě potěšilo, že bláto a kořeny jsem zvládal lépe než jiní. To je zase moje silná stránka. Také prudké technické sjezdy jsem jezdil jistě, bez zaváhání.

Zřejmý nárůst kondice a vytrvalosti potvrdilo, také to, že jsem si dobře rozložil síly a během závodu jsem od pomalejšího startu postupoval dopředu a od mezičasu po sloučení tras jsem postoupil o 4 místa. Příjemné na tomto závodě je také to, že závěrečné kilometry se jedou z kopce, takže do cíle jsem nedorazil zahlcený.

Podařilo se mi v absolutním pořadí obsadit 118. místo, vůbec nejlepší ze všech závodů KPŽ, co jsem jel. Přesto to nebyl jednoznačný úspěch, protože v kategorii jsem dojel 16., tedy o jedno místo hůř než před dvěma týdny v Berouně.

Příjemné bylo, že po závodě jsem nikam nespěchal, protože jsme z Nového Města odjížděli až v neděli. S Janou jsme se ještě trochu projeli.

Během pobytu jsme mimo vyjížďky na kolech zvládli „díky“ deštivému počasí také prohlídku historického areálu ve Žďáru nad Sázavou včetně poutního kostela na Zelené hoře a návštěvy pivovarů Revolta ve Žďáru a Hejkal v Novém Městě, a také dvou originálních kaváren v Novém Městě s lahodnou kávou.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

54

964

2:38:11

20,31

118

16

289

45

1:56:26










Foto: Jana a já, Captain Snap


Vysočina Aréna Tour, Kolo pro život

Nové město na Moravě, 7. 8. 2021

Žádné komentáře:

Okomentovat