středa 18. srpna 2021

Cyklozávod Milada 2021

Jak ten čas letí! Naposledy jsem se toho závodu zúčastnil v roce 2013. Tehdy se jezdilo z Roudníků a jen poloviční trasa.
To jsem byl v kategorii druhý nejmladší, účast byla tak asi poloviční a byl jsem na bedně. Letos jsem byl v kategorii druhý nejstarší a v mnohem lepší konkurenci jsem dojel 6.
Tehdy se mi líbilo, že se jezdí jen po zpevněných cestách, šotolině, štěrku, asfaltu, protože jízda v terénu byla můj handicap. Za tu dobu jsem se naučil jezdit na kole lépe. A nyní je to naopak.
Přesto jsem rád, že jsem ten závod jel. Vždyť je škoda nejezdit závody, které jsou v našem regionu.
Start, cíl a zázemí závodu byly na plochodrážním stadionu v Chabařovicích. Byl jsem mile překvapen, jak dobré bylo organizační zajištění, péče o závodníky, zábavný moderátor, značení trati… Všechno klapalo. Bylo vedro přes 30 °C. V cíli jsme dostali celou 1,5litrovou lahev Mattoni. Kvalita organizace byla jako na Kole pro život, kde je startovné dvojnásobné. Když to půjde, přijedu sem za rok zase.
Samozřejmě, trať nebyla nijak technicky náročná, což zase až tak nevadí, ať je pestrost a užijí si ji všichni. Za těžkými tratěmi mohu jet jinam. Jela se dvě kola. V úvodu každého byl jeden dlouhý těžký kopec, pak zvlněný terén, sjezd a rovina. To vše dvakrát.
Od startu jsem vyjel v prvním balíku, který dojel hodně rychle pohromadě pod první kopec. Tam se to vytřídilo. Tentokrát jsem zvolil strategii napálit to od začátku a zkusit to vydržet co nejdéle. Podařilo se mi držet krok ve skupině čtyř závodníků. To byl základ úspěchu.
Na kopci jsem byl úplně hotový, ale nahoře jsem si vydechl a celé první kolo jsem šetřil síly jízdou v háku. Ve sjezdech a na rovině jsem měl pocit, že jsem rychlejší než soupeři, ale v prvním kole ukázali, že v kopci jsou lepší oni. Bylo mi jasné, že kdybych se jim pokusil ujet na rovině, tak mi zapadnou do háku oni a budu jen plýtvat silami. Ušetřené síly se mi budou hodit ve druhém kopci a snad mi neujedou. Možná už také nebudou mít tolik sil.
Jenže ve druhém kopci jsem se jich nedokázal udržet a moje ztráta za nimi rostla. Daleko za mnou nikdo nebyl, takže jsem jel zbývajících 20 km do cíle sám. Ještě jsem někoho jiného dojel, ale je už ne.
Ale i tak, díky dobrému začátku, jsem udržel umístění hodně vepředu. Na dráhu stadiónu jsem dojel na 35. místě absolutně a v kategorii na pěkném 6. místě. Vedro v cíli bylo ale úmorné. Před vyjetím jsem vypil celou lahev Mattoni.
První blok závodů po dovolené před týdenní pauzou jsem zakončil úspěšně.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

46

581

1:49:50

25,21

35

6

110

20

1:30:07













Foto: já, Cyklozávod Milada

Cyklozávod Milada
14. 8. 2021, Chabařovice

Žádné komentáře:

Okomentovat