úterý 29. června 2021

50 Podralsko 2021

 50 Podralsko se jezdívá na úvod sezóny jako závod na rozjetí. Letos byl přeložen kvůli covidu na červen. Naposledy jsem ho jel v roce 2015. Od té doby se prodloužil až na 58 km, podle propozic. Já jsem naměřil ještě víc. Zřejmě proto, že se trasa musela vyhnout jedné části v opravě. A díky tomu se jel úsek v terénu v lese. Jinak se jezdí jen po zpevněných cestách, většinou po asfaltu, v lesích bývalého vojenského prostoru, tedy prakticky bez dopravního provozu. Počasí bylo příjemné letní a cesty byly suché, až na ten lesní úsek.

Startovalo se z Lázní Kundratice a cíl byl na školním hřišti v Osečné. Profil byl poměrně zvlněný s převýšením přes 700 metrů. Přesto se jelo hodně rychle, měl jsem průměr skoro 30 km/hod., a to díky rychlému povrchu. Kvalitní konkurenci zvýšila hojná účast mladých jezdců z Německa.

Hned od startu se vyrazilo hodně rychle. Snažil jsem se před závodem kvalitně rozjet, ale přesto jsem se po startu rychle zahltil a můj výkon byl špatný, než jsem se srovnal. Prvních deset kilometrů, které byly většinou do kopce, jsem jel pořád na maximum a ani jsem se nestíhal napít. Po roztrhání balíku se vytvořila skupina a v ní jsem se dostal do lepší pohody.  Časem jsme dojížděli ty, kteří mi ujeli po startu a vydrželi jet naplno déle, ale nakonec jim přeci jen taky došlo. Naše skupina tak měla kolem dvanácti jezdců. Většina se střídala na špici a frčeli jsme dost rychle na to, aby někdo mohl ujet. Tenhle scénář průběhu jsem tu zažil v minulosti pokaždé.

Asi deset kilometrů před cílem došlo na terénní úsek v lese s blátem a hlubokými loužemi. Tam se mi dařilo. Spolu s jezdcem týmu Rohozec Amulet jsme zbytek skupiny utrhli a já litoval, že je to do cíle ještě daleko, protože mi bylo jasné, že na asfaltu nás skupina zase dojede. Ale i tak jsme ji pěkně procedili, protože dál jsme jeli už jen v osmi.

Takže ze silnice u hřbitova na cestu k zahrádkám a ke škole v Osečné se nás řítilo osm stále pohromadě. Při těsném spurtu skupiny jsem už nezrychlil víc, než kolik stačilo na předposlední místo ve skupině.

Výsledek v cíli byl docela dobrý: 9. místo v kategorii, tedy opět první desítka, a 59. místo v absolutním pořadí. Nikdo starší přede mnou nedojel. Takže vydařený závod.

V cíli velká únava a velká žízeň. Využil jsem možnosti dát si masáž zdarma a nechal jsem si namasírovat nohy. I když mi masér dal masáž na uvolnění únavy, tak se zdá, že vhodnější by bylo nechat masáž na později nebo na druhý den. Nějak mě bolely nohy víc než jindy.





Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

zpoždění za vítězem

60

706

2:04:24

28,85

59

9

111

28

1:43:45

0:20:39


Foto: já, 50 Podralsko


50 Podralsko

Osečná, 27. 6. 2021

Žádné komentáře:

Okomentovat