úterý 9. července 2019

Silniční závody Zavadilka 2019

V sobotu a neděli 6. a 7. července se jely tradiční silniční závody na rovinatém okruhu Zavadilka ve Vědomicích u Roudnice nad Labem.


Memoriál Vladimíra Urbana nejst., silniční závod s hromadným startem

Po dvou letech jsem se postavil na start klasického silničního závodu. V jeho průběhu bylo znát, že jsem na silnici dlouho nezávodil a projevilo se manko v silovém tréninku, zejména to, že jsem s trénováním začal až v březnu. Rozhodující pro umístění bylo, že jsem nedokázal zachytit intenzivní nástup na čele. Tak vysoké intenzity, i když krátkodobé, nejsem zvyklý jezdit. Závodění na silnici je hodně jiné než na horských kolech. Přesto bylo kladem, že jsem zjistil, že mohu rovnocenně soupeřit s jezdci, kteří se na sezónu připravovali celou zimu. Hlavní bylo dojet ve zdraví. Pády na silnici bývají strašidelné.
Startovalo se a výsledky se hodnotily v každé věkové kategorii zvlášť. Každá kategorie tedy závodila samostatně a startovaly po 5minutových intervalech. V kategorii M50 se postavilo na start 32 závodníků. Bylo slunečno, velmi teplo, 28°C, a foukal vítr. Protože se jelo na okruhu, tak jsme si ho užili ze všech stran. Každý okruh měl 21,5 km, tedy celý závod 86 km.
V prvních dvou kolech jsem šetřil síly v balíku jízdou v háku. První pokusy o úniky přinesly zrychlení, ale byly zlikvidovány v zárodku. Ve druhém kole jsem si už hlídal první polovinu balíku, abych byl vpředu, kdyby se roztrhal. Ale nakonec to nebylo nic platné. I když jsem to v tom místě čekal, tak se v jediném kopci za Vetlou nastoupilo tak, že většina balíku to zachytila, ale já jsem to tak rychle nevydupal.
Dál jsme pokračovali ve skupině ve třech. Spolupracovali jsme a střídali. Dojížděli jsme další, kteří postupně z čela odpadali. Někteří se připojili, někteří rezignovali. Časem jsme se ustálili na pětici, vesměs z horní poloviny naší věkové kategorie, točili jsme kolotoč a pomáhali jsme si držet tempo. Až několik kilometrů před cílem jsme začali závodit a bojovat o umístění. Nakonec jsem dojel na 24. místě. Byl jsem rád, že jsem to nevzdal a že jsem se také úplně nevyčerpal před nedělní časovkou, která měla u mě prioritu.


Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii startovalo celkem startovalo v kategorii čas vítěze zpoždění za vítězem
85 378 2:21:19 36,18 24 32 2:08:04 0:13:14



Memoriál Zdeňka Bambáska – časovka jednotlivců

V neděli jsem si spravil chuť slušným umístěním v časovce jednotlivců. V časovce nerozhoduje to, zda člověk dokáže v tu pravou chvíli vyvinout maximální výkon, ale to, jak vysoký výkon dokáže držet stabilně po dlouhou dobu. To se mi docela dařilo. Zajel jsem skoro stejný čas jako před třemi roky, kdy jsem byl třetí v kategorii. Tentokrát to stačilo na čtvrté místo. Už jsem to ale dokázal zajet rychleji. To jsem ale na tom byl silově lépe. Určitě to ještě přijde.
Bylo mnohem chladněji než v sobotu, jen 15°C, a opět foukalo. Startovalo se v intervalech po 30 s. Vyrazil jsem s elánem a držel jsem konstantní tempo po celý okruh. Bylo dobře, že jsem vydržel se silami, a že zvolené tempo bylo nejspíš optimální. Předjel jsem 2 soupeře a 4 předjeli mě. Zpočátku se jelo v bočním větru, pak po větru, zase v bočním větru, ale spíš zepředu, v závěru dlouho proti větru a do cíle s bočním větrem. Vlastně se mi zdálo, že spíš foukalo proti než do zad. Jel jsme s časovkářskými nástavci na řídítkách a občas jsem měl problémy se stabilitou, když v zatáčkách zafoukalo. Určitě je co zlepšovat. V cílové rovince jsem dlouze finišoval a držel se v posedu do poslední chvíle. A vyplatilo se to. Před pátým v pořadí jsem měl náskok jen 0,7 s, tedy jen jeden špatný pohyb.
Takže druhý závod dopadl dobře. A navíc na silničních závodech se mi líbilo, že jsem nemusel mýt kolo od bláta jako po závodech horských kol. Silniční závody jsou takové hezky čisté, nablýskané. A pořadatelům to klapalo a odsýpalo.

Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii startovalo celkem startovalo v kategorii čas vítěze zpoždění za vítězem
21 92 0:34:02 37,53 104 4 161 8 0:26:30 0:07:32







Foto: foto24, já, jeffr

Memoriál Vladimíra Urbana nejst., silniční závod s hromadným startem
Memoriál Zdeňka Bambáska - časovka jednotlivů
Klub cyklistů roudnických
Vědomice, 6. a 7. 7. 2019

Žádné komentáře:

Okomentovat