čtvrtek 3. května 2018

Hustopeče Tour 2018

V prvních měsících letošního roku jsem trénink omezil kvůli kyčli. S příchodem jara mě to víc lákalo ven na kolo. Představě víkendu v Hustopečích se závodem Kola pro život Hustopeče Tour se nedalo odolat.
S Janou jsme vyrazili už v pátek ráno. Ubytovali jsme se v Penzionu Na Fialce v ulici plné sklípků. Odpoledne jsme projeli necelou první třetinu trati hlavního závodu. Zatrénoval jsem si, ale vždy jsem počkal na Janu, která projela skoro všechno, až na jedno vražedné stoupání a slalom dolů po sjezdovce v Němčičkách.
V sobotu jsem se postavil na start hlavního závodu s cílem dojet a zajet v závodním nasazení. Čekal mě kopcovitý profil zubatý jako pila. Mimo úvodu to bylo pořád do kopce a z kopce, bez rovinky. Bylo sucho a teplo. Hlavně první kilometry se odehrály v neprůhledném oblaku zvířeného prachu. Silové úseky byly pro mě těžké, protože mě kyčel ve výkonu omezovala a po 35. kilometru už dost bolela. Dojel jsem hlavně proto, že jsem měl radost ze závodění. Navíc trasa byla v pěkném prostředí, Vnímal jsem i krásné vyhlídky do krajiny. Vyhovovalo mi, že trasa byla jezdivá a nemusel jsem seskakovat z kola.
Nakonec jsem v technicky nenáročném, ale fyzicky těžkém terénu, dosvištěl do cíle na absolutním 318 místě a dobře naladěn. Výsledkový sešup z loňského 175. místa mě nerozhodil, protože se čekal. Převládla radost ze sportování. Super letní počasí si vyžádalo i důkladné doplnění tekutin pramenitou vodou při pokecu v týmovém stanu. Týmu Alltrainingu se dařilo.
Pak jsme si s Janou dali sraz v Hradním minipivovaru, kde jsem spláchl prach výborným alem. Navštívili jsme kavárnu Mandlárnu, kde měli originální kávu s mandlovým aroma, unikátní pálenku mandlovici a mandlový dort. Den jsme zakončili večeří v útulném hotelu vinařství Rustikal, samozřejmě s jejich dobrým vínem. Později při návratu do penzionu jsme procházeli ulicí plnou vinných sklepů, z nichž mnohé byly otevřené a lákaly k dalšímu nočnímu posezení.
Nás však čekala ještě neděle na kolech. Autem jsme se přemístili do Valtic. Původně jsme chtěli nakoupit víno ve Vinařské pohotovosti Valtických vinných sklepů. Ale hned vedle jsme objevili úplně novou architektonicky krásnou Vinařskou stodolu, ve které je vinotéka s dokonalým výběrem místních vín, včetně možnosti ochutnávky.
Poté jsme vyrazili na kolech na okruh Lednicko-valtickým areálem. Mnoho cest a staveb je nově opraveno a úpravy stále probíhají. Na cestách bylo ohromné množství turistů. V poklidu jsme se projeli ve stínu lesů a když jsme odpoledne vyráželi na cestu domů, tak teploměr ukazoval 29°C. Úplně letní počasí. Víc jsme si nemohli přát. Dokonce i dálnice D1 byla průjezdná bez zdržení. :-)





















Foto Jana a já

Hustopeče Tour, Kolo pro život
Hustopeče, 27. - 29. 4. 2018

Žádné komentáře:

Okomentovat