čtvrtek 21. května 2015

50 Bezděz



Závodů je na výběr mnoho a často dochází k termínové kolizi. Nedělnímu Bezdězu jsem dal přednost před sobotním mladoboleslavským Kolem pro život, protože mi zdejší závod sedí, líbí se mi prostředí, kde se odehrává, nemám to z domova daleko a mívám tu velmi dobré výsledky. Na téhle trati se mi líbí, že mimo místa startu vede celá v lesích a neprojíždí se žádnou obcí ani se nejede (mimo startovní obec) po silnicích s dopravou. Dokonce i do cíle se vyjede rovnou z lesa.
Teoreticky bych býval mohl stihnout odjet oba závody, ale už jsem to jednou udělal, a nebylo to ono. Druhý závod už jsem nemohl dát na 100%. Raději jsem se dobře připravil na Bezděz a dělal jsem si naději, že se dostanu do první desítky v kategorii.
To se mi nakonec podařilo. Umístil jsem se na 9. místě a bylo to o to cennější, že letos startovalo v mé kategorii 108 lidí. V předchozích letech jich bývalo okolo 70. Letos byla vůbec účast rekordní. Hlavního závodu se zúčastnilo 853 lidí. Vloni jich bylo o více než sto míň a před čtyřmi lety ani ne 600. konkurence každý rok roste…
Počasí bylo skoro dokonalé. Bylo slunečno, sucho, ale nebylo vedro, občas zafoukal chladný vítr. Ten nakonec i trochu rozhodl o mém výsledku.
Doprovodila mě Jana. Udělala hezké fotky. Ze známých tváří jsem tu potkal Černého koně Ríšu, spolubydlícího z kempu na Mallorce, a také Martina, který nám na Mallorce dělal trenéra. Potvrdil, že je velký borec a dojel si v absolutním pořadí pro 4. místo.
Po příjezdu jsme neprováhali tu pravou chvíli a ihned jsme si koupili vynikající koblihy. Jednu jsem si dal před závodem jako speciální doplněk stravy. Opravdu pomohla. Druhá čekala na snědění po dojezdu.
Projel jsem si úvod a dojezd trasy. Po dobrém rozjetí jsem se včas zařadil na start. Zabral jsem výhodné místo v první řadě druhé vlny. I když se jede na čistý čas, je lepší mít před sebou volnou trať, vyhnout se tlačenici, zpomalení a kolizím v davu. Také je dobrá šance chytit se rychlé skupiny a využít její tempo pro co nejlepší výsledek. A to byla také moje strategie. Udržet se co nejdéle v rychlém balíku a dobře si rozjet závod. A až to neuvisím, tak jet svoje nejlepší tempo, které dokážu dlouhodobě dát, a v závěrečném terénním úseku vydat všechno, co zbude.
Od startu se jela úplná kaše (alespoň pro mě). Veliký balík se natahoval, ale stále jel v kontaktu. Vydržel jsem to tempo asi 20 km. Z hlavního pole se vzadu oddělovaly pomalejší skupinky. Až došlo i na mě. Okolo poloviny závodu jsme jeli v asi devítičlenné skupině. Ta se ale v jednom místě trhla a tři jsme zůstali vzadu. Na otevřeném úseku foukal vítr proti a zpátky jsme je nedojeli. Jel se mnou jeden čtyřicátník v dresu Rock Machine-Cyklomax, ten nadával, že na nás nepočkali a já s ním v duchu souhlasil, a mladá žena z Cyklofitu. Čtyřicátník zpočátku moc tahat nechtěl a ani holka nevypadala, že by chtěla plýtvat silami, ale přeci jen jsme pravidelně střídali a spolupracovali. Deset kilometrů před cílem, po nájezdu na písčité cesty, se k nám zezadu přiblížila dost velká skupina. Poslední úsek závodu stoupal čím dál víc a jelo se hodně na písku. Nechtěl jsem se nechat dojet další skupinou a svým dvěma kolegům jsem odjel a pořád jsem si před ostatními udržoval náskok. Sice mě přeci jen dva tři jednotlivci předjeli, ale já zase předjel některé, kteří byli dosud přede mnou. V závěrečném prudkém výjezdu jsem musel kolo přenést přes terénní schod, který byl větší než vloni, kdy jsem ho přejel, a než jsem se na kolo zpátky vydrápal, tak mě tlačící skupina dohonila. Tak nějak jsem ale cítil, že tlačit, kde se dá jet, je pod moji úroveň, a tvrdohlavě jsem ten kopec vyšlapal. Nahoře jsem zase byl rychlejší než tlačící borci.
V cíli jsem toho měl dost. Zadostiučiněním pro mě bylo, že jsem měl nejrychlejší čas ze všech svých účastí v historii, takže můj nejlepší výkon zde vůbec. V kategorii jsem 9. místem vyrovnal svoje nejlepší umístění. V absolutním pořadí ke zlepšení nedošlo, ale vzhledem k rekordní účasti mladších jezdců se to dalo čekat. Konečně jsem se ze závodu vracel zcela spokojen. I únava byla taková příjemná.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
51 546 1:48:46 28,06 133 9 830 104 0:18:51













foto: Jana

50 Bezděz, Author Maraton Tour, Bezděz
17. 5. 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat