pondělí 13. října 2014

ČT Author Cup

Rozloučení se sezónou v pěkném počasí, v pěkném prostředí a s rekordním počtem účastníků. Tak to proběhlo v Josefově Dole.
Museli jsme vyjet brzy ráno, abychom stihli časný start. Na rozjetí moc času nezbylo, sotva půl hodiny. Zařadil jsem se do prvního startovního bloku. Z dálky jsem zahlédl také Vojtu a Romana, ale byli moc daleko. Jana za ohrazením plnila roli fotografky a nosičky vody. Před startem jsem ji předal bundu a vyjel jsem v krátkých. Bylo docela teplo a jízdou na hranici maxima jsem se dostatečně zahřál.
Čekala mě trať dlouhá přes 63 km s velkým převýšením. Od startu se vyrazilo sprintem a vysoké tempo se jelo pořád. Prvních 13 km vedlo prakticky stále do kopce a každý, kdo chtěl zajet dobrý výsledek, to musel dát na maximum. Tam někde jsem projel okolo Vojty, který mě povzbudil a na pár minut mě to nakoplo. Za první občerstvovačkou se jelo v soudržných skupinách roztříděných předchozím stoupáním. Na houpavém profilu se jelo rychle a bylo těžké držet kontakt. V okolí Bedřichova se peloton roztáhl do nepřetržitého pole jezdců. Před sebou jsem viděl dvacet, třicet lidí a zdálo se snadné je předjet a získat pěkné umístění. Ale když jsem se ohlédl, bylo za mnou na dohled dalších třicet nebo víc, kteří měli stejnou motivaci. Po posledním výjezdu nad přehradu, který bral hodně sil, se už cíl rychle blížil a pak už byl jen klikatý dojezd na trávě, kde to vůbec nejelo. Uteklo to rychle.
V cíli jsem byl za 2:28 hod. Je to nejlepší čas, jakého jsem na Author Cupu kdy dosáhl. I když jsem byl v cíli o 8 minut dříve než vloni a ztrátu na vítěze jsem stáhl o 9 minut, tak jsem loňský výsledek nevylepšil. Umístění bylo i tak dobré: v kategorii 34. a celkově 386. z celé masy jezdců.
Líbilo se mi, že jsem byl poměrně vpředu a občerstvení bylo bez fronty a u stolů bylo místo k sezení. Později s dojezdem dalších borců se louka rychle plnila nepřehledným davem. Odpočinuli jsme si na sluníčku a včas se chystali k odjezdu. Na Romana ani Vojtu jsem v tom mumraji už nenarazil. Zato jsem doslova narazil do Františka z Lovosic, vlastně jsem ho hned ani nepoznal, celý rok jsme se neviděli.
Na tomto závodu je hezké, že vede pěkným prostředím, bez stresu z těžkých úseků, bez plahočení v bahně, prostě se jen svižně jede a po dojezdu čeká dlouhý odpočinek na konci sezóny. Přesto to neberu jen jako výlet. Toho, že je tam tolik lidí, se snažím nevšímat.

Výsledek: 
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
65 1274 2:28:17 26,25 386 34 3173 377 0:32:55















Foto: Jana, Fotokocian

ČT Author Cup, Author Maraton Tour, Josefův Důl
11.10.2014

Žádné komentáře:

Okomentovat