středa 28. listopadu 2012

Výběh na Lovoš

Legenda legend, takový přívlastek dostal již 28. ročník běžeckého závodu z Lovošské ulice na vrchol Lovoše s převýšením 415 m na pouhých 3 km. Nikdo to nezměřil přesně, protože se běží z většiny terénem. Jisté je jen jedno. Běží se pořád nahoru. Začne se po asfaltu, pak šotolina, tráva, bláto, kamenitá cesta, kamenitý svah, lesní cesta, schody, listnatá stráň, zpevněná cesta, kamení a šotolinový závěr
Byl to poslední závod letošního seriálu Král Středohoří. Sešla se lovosická a okresní běžecká elita i neelita. Pár dní nepršelo, bylo jen vlhko z inverzního mžení. Na startu se sešlo 96 běžců a běžkyň všeho věku. To už byl skoro masový běh. Organizace byla dobře zvládnutá. Batohy s věcmi na převlečení nám nahoru vyvezlo terénní auto. V cíli v turistické chatě bylo v rámci startovného připraveno jako občerstvení: čaj, oplatky, energetický nápoj a párek. Vrchol Lovoše byl po doběhu plný lidí, běžců i přihlížejících, že se tam sotva vešli.
Samotný závod měl pro mě nedobrou předehru. Byl jsem nachlazený a od skončení cyklistické sezóny jsem venku neběhal, jen trochu na pásu. Neměl jsem tedy „naběháno“ a těžil jsem jen ze své kondice, která mi zbyla. Nebylo to však špatné. Před startem jsem si vystříkal dutiny nosním sprejem a jakžtakž se mi dýchalo dobře. Vyrazil jsem ekonomickým tempem a snažil jsem se běžet, i když zvolna, všechno. Jen tu nejprudší listnatou stráň pod sedlem Kybičky jsem také šel. Po pomalém startu jsem postupně dobíhal ty, kterým došly síly. Nakonec jsem s osmačtyřicítkou spurtoval naplno, a úspěšně, do cíle. V tom kopci do nebe…
V cíli jsem byl až ve třech čtvrtinách pořadí za 26:48, ale byl jsem spokojen a obdivoval jsem ty, kteří to dokázali za 22 min. a míň. Na vrcholu jsme si navzájem pochválili výkony a za odměnu jsem si dal v chatě pivo s Mírou, který závod startoval a uzavíral jako pořadatel, a koukal jsem být zpátky dole dřív, než se setmí.

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
3 415 0:26:48 6,80 71 14 96 17 0:08:29





Foto: Balu61, Naďa Bublová, dlorce

Výběh na Lovoš, Král Středohoří, Lovosice
24.11.2012

Žádné komentáře:

Okomentovat