pondělí 10. září 2012

Přestavlcký vlk

Přestavlky jsou od nás nedaleko a nový závod s pěkným názvem lákal. Jel se teprve druhý ročník, a to jako nebodovaný partnerský závod Krále Středohoří. Cross country jsem ještě nikdy nejel, vždycky jen maratony. Tak jsem byl zvědavý, jaká bude trať. Týden před závodem jsem si na ní zatrénoval. Je celoročně udržovaná a značená a před obecním úřadem v Přestavlkách je vyvěšený plánek.
Trať se mi zalíbila, protože není těžká a je bezpečně sjízdná. Je pestrá: střídají se rovné úseky, táhlá stoupání, rychlé, ale přímé sjezdy, technické singletrekové úseky se sjezdy, výjezdy a dropy. Nejezdí se přes kameny a kořeny jsou jen málokde, hlavně v tom nejprudším výjezdu :-). Jede se na čtyři kola, a to rychle. Jedno kolo měří něco přes 6 km.
Hned při příjezdu mě potěšilo, že pořadatelé připravili prostorné travnaté parkoviště. Organizace vůbec byla perfektní, včetně moderátora, pořadatelů, zdravotnického zajištění, značení trati. Atmosféra byla také hezké, hodně diváků na trati, kteří povzbuzovali, hlavně v závěrečném výjezdu kolmo lesem.
Závod jeli hlavně lidi, co jezdí Krále Středohoří. Takže také hodně známých i neznámých z Lovosic. Solidní okresní konkurence :-) plus širší okolí.
Důkladně jsem se rozjel asi 10 km, abych se zahřál na provozní teplotu. Po startu se jelo nejprve jedno krátké zaváděcí kolo ve vsi, aby se pole 53 závodníků natáhlo a po prvním stoupání plynule vjelo na cestu do lesa. Podařilo se mi dostat se před prvním singletrekem docela dopředu a tam jsem zůstal celý závod. Pole se časem postupně natahovalo. Předjeli mě asi dva borci, já jsem předjel tři čtyři. Po dvou kolech byly přede mnou i za mnou velké rozestupy. Na dohled jsem měl jen jednoho borce, který mě předjel v úvodu a přibližoval jsem se k němu.
Bohužel měl defekt a musel zastavit. Takže přede mnou na dohled nebyl vůbec nikdo. To se jede špatně a těžko se drží tempo. Člověk podvědomě zvolňuje. Lepší je, když někoho stíhám, to víc motivuje. Musel jsem si hlídat, abych nepolevoval v tempu, abych nepřišel o svůj náskok. Při průjezdu do posledního kola jsem před sebou uviděl jezdce, kterému jsem se v následujícím stoupání blížil. Tak moc jsem podlehl démonu závodění, že jsem to s jeho stíháním přehnal a ve sjezdu na šotolinovou cestu jsem byl příliš rychlý, pozdě jsem začal točit a na štěrku mi to podjelo a lehce jsem si ustlal na levém boku. Navíc mi při tom spadl řetěz a než jsem ho nasadil, bylo po stíhací jízdě. Naštěstí jsem měl takový náskok, že mě nikdo nedojel. Jen se ke mně dva přiblížili na dohled. Jeden se mě pokusil dojet a na singletreku můj náskok zkrátil.
V závěrečném stoupáku, který jsem vyjížděl na střední převod jsem se na vrcholu ohlédl a viděl jsem, že tlačí a že je v pr... Do cíle jsem si už náskok ohlídal a dojel jsem v pohodě se startovním číslem 13 v čase 1:13:13 na 16. místě absolutně a 6. v kategorii. Zase byla kategorie čtyřicátníků výkonnostně nejsilnější...
Fakt se mi ten závod líbil a doufám, že se příští rok bude zase pořádat a že mi nic nepřekazí účast.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
25 367 1:13:13 20,71 16 6 51 10 0:09:32



Foto: A. Kříž
Přestavlcký vlk, partnerský závod Krále Středohoří, Přestavlky
8.9.2012

Žádné komentáře:

Okomentovat