pondělí 9. července 2012

Mezinárodní mistrovství Masters 2012 - Memorial Vl. Urbana

Po hodinách odježděných na silničním kole jsem si chtěl vyzkoušet, jak se na něm závodí. Vybral jsem si závod, který se jel v blízkém okolí ve Vědomicích u Roudnice od restaurace Zavadilka. Nebyl to však závod s masovou účastí. Patří do silniční Extraligy Masters a konkurence je tam poměrně úzká, ale zato všichni mají závodní ambice a zkušenosti. Většinou se jedná o veterány, kteří už mají z mládí něco odzávoděno.
Jelo se na příjemném rovinatém okruhu dlouhém 19 km. Každá věková kategorie jela příslušný počet okruhů. Moje kategorie B (M-40, M-45, Ž) jela 4 okruhy, tedy 76 km.
Čekala mě jízda vysokou rychlostí v balíku. Neměl jsem se silničními závody zkušenosti, ani jsem nevěděl, jak se závod obvykle vyvíjí. Věděl jsem však, že tak rychle, jak napovídaly časy z výsledků z minulých ročníků, jsem nikdy na kole nejezdil a nevěděl jsem, jak dlouho takové tempo udržím.
Závod začal v 10 hod. Jednotlivé kategorie startovaly po 5 minutách.Vyrazil jsem s taktikou jezdit v zadní části balíku, využívat závětří, šetřit síly, držet se v balíku co nejdéle a vyčkávat, co se bude dít. První kolo se jelo bez událostí svižně v průměru okolo 38 km/h. Ve druhém kole se tempo začalo prudce měnit, jak vpředu zkoušeli nástupy. Pár lidí odpadlo. Druhé kolo bylo v průměru přes 42 km/h! Tempo se zvyšovalo. Asi ve čtvrtině třetího kola na úzkém úseku v polích jsme dojeli balík kategorie, která odstartovala pět minut před námi, asi jeli pomaleji, protože to měli na 5 kol. Zaváděcí vůz zastavil, aby jim nevjel na záda. Náš balík ho musel objet a roztrhl se. Vpředu se zrychlilo, někteří to dojeli, jiní ne. Jakmile se udělala mezera, už to v mírném větru nešlo dojet. Balík jel pohromadě strašně rychle a osamělí jezdci neměli šanci ho dojet. Dál jsme pokračovali ve dvou se Zdeňkem ve žlutém dresu z Mnichova Hradiště. Střídat se mu moc nechtělo, spíš se vezl za mnou. Časem jsme dojeli ještě jednoho borce z kategorie před námi a ve třech se mi jelo lépe. Tak jsme absolvovali poslední kolo a bylo jasné, že si to se Zdeňkem dáme ve spurtu o umístění. Do poslední zatáčky jsem ho pustil před sebe a v cílové rovince jsem zezadu nastoupil k dlouhému spurtu, na který už nestačil. Tak jsem spravedlivě získal alespoň jedno místo.
V cíli po 76 km jsem byl v kategorii B na 26. místě z 31 startujících v čase 1:58:28. V bodované kategorii M45 jsem byl 13. ze 14 startujících. Do cíle dojel hlavní balík prakticky pohromadě a vítěz naší kategorie měl čas 1:47:54, to je průměr 42,26 km/h. Pro srovnání, jak rychlé to bylo: vítěz kategorie Elite to zajel v průměru 40,75 km/h. Můj průměr byl 38,55 km/h.
Výsledek to nebyl nijak oslnivý, ale s výkonem jsem byl spokojen a s novými zkušenostmi by to příště mělo být lepší i výsledkově. Proti MTB, kde vítězí spíš hrubá síla, technika a odvaha, na silnici vítězí taktika, chytrost a rychlost.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
76 301 1:58:28 38,55 26 13 31 14 0:10:34

 
 
 
 
 

Kompletní fotogalerie ze závodu:
cyklomaters
balu61
Foťák jsem s sebou nevzal a nebyl tam nikdo se mnou, kdo by fotil.

Mezinárodní mistrovství Masters 2012 - Memorial Vl. Urbana, Extraliga Masters, Vědomice
6.7.2012

Žádné komentáře:

Okomentovat