čtvrtek 19. srpna 2010

Zátěžový test a tréninkový plán

Součástí "zážitkového" dne s Alltrainingem ve Velké Chuchli bylo také to, že jsem dostal poukaz na tréninkový plán na jeden měsíc zdarma od trenéra Vojty Berana. Dohodli jsme se, že před jeho sestavením si udělám zátěžový test.

V úterý 27. července odpoledne jsem v sídle Alltrainingu v Praze - Bohnicích dohodnutý test absolvoval. Nejprve jsem se zvážil změřilo se mi množství tělesného tuku. Trochu ho přebývá. Pak jsem se na trenažeru rozjel bez zátěže. Následovaly intervaly s postupně se zvyšující zátěží po 40 W od 80 W až do maxima 360 W, které jsem byl ještě byl schopen ušlapat s konstatní kadencí. Computer zaznamenával výkon, tep, otáčky. Trenér mi odebíral vzorky krve pro stanovení obsahu laktátu. Pak jsem se bez zátěže vyjel. Dal jsem si sprchu a odpočinul si. Trenér zatím vyhodnotil měření a vypracoval protokol o testu, který jsme pak prodebatovali.

Výsledkem jsem dostal laktátovou křivku a průběh tepové frekvence v závislosti na výkonu. Zjistila se mi maximální tepová frekvence a aerobní a anaerobní práh a k nim příslušné hodnoty tepové frekvence, výkonu a laktátu. Z toho všeho vyšly tréninkové zóny s rozsahy tepových frekvencí pro další trénink. Trenér se mnou vyplnil dotazník a z toho mi vypracuje měsíční tréninkový plán. K tomu patří také denní chatová komunikace s trenérem, průběžné sledování plnění tréninkového plánu na webu a jeho korekce trenérem atd.

Jsem zvědav, zda mi měsíc takového odborného vedení přinese zlepšení. Pokud ano, budu v tom nejspíš pokračovat. Za měsíc uvidíme...

Žádné komentáře:

Okomentovat