neděle 15. srpna 2010

Superbikerem ve Velké Chuchli aneb Jel jsem jako drak, ale jen do půlky

Trať závodu Praha – Karlštejn Tour byla poměrně snadná, ale pro mě měla své záludnosti: špatně rozvržené síly a extrémní vedro. Už mi nestačí jen překonat trať. Chci mít také dobrý pocit ze svého výkonu a z pořadí. Ve Velké Chuchli mě posedl démon závodění…

V poledne před závodem mi zazvonil mobil a dozvěděl jsem se, že v sobotu budu superbikerem, protože jsem se na Alltraining.cz zaregistroval do týmu Superbikers, abych si zkusil den profi jezdce. Všechno fungovalo.  Ve stanu týmu na mě čekala taška z prezence a další tři superbikeři „z lidu“. Zatímco jsme vyslechli pokyny trenéra, dostali týmový dres, doplňky stravy, bidony s pitím, masáž a rozcvičili se, tak mi na kolo přidělali číslo, čip a cyklocomputer Garmin. Po společném rozjetí celého týmu jsem doplnil bidon a zařadil se do startovního koridoru.

Do startu zbývala čtvrthodina. Protože jsem startoval z posledního bloku, bylo přede mnou odhadem 700, možná víc z 850 startujících na padesátkové trati. Po rozjetí jsem byl dobře nažhavený a po startovním výstřelu jsem se na prašném oválu závodiště rychle dostával dopředu, abych měl při nájezdu do terénu co nejlepší pozici. Předjel stovky borců a držel jsem vysoké tempo. Namísto, abych hospodařil se silami, tak jsem závodil nejvyšším nasazením. Ačkoliv jsem pravidelně jedl a pil, tak někde okolo 22 kilometru mi došla energie. Musel jsem zvolnit a čekal jsem, že se vzpamatuju. Nevzpamatoval jsem se až do cíle. Kdybych pokračoval s takovým nasazením dál, tak bych v tom vedru nedojel. Bylo 35°C.

Zbytek závodu jsem odšlapal v tempu víkendové vyjížďky. Na mezičase jsem byl 370., a to už jsem byl v krizi. Než jsem dojel do cíle, tak mě předjelo 81 borců. Nakonec po 52 km z toho byl průměrný čas 3:04 hod. a 451. místo.

Po dojezdu následovalo vyjetí, další péče trenéra a fyzioterapeutky, protažení, vyhodnocení výkonu. A nakonec jsme se postavil na bednu, protože při vyhlašování vítězů jdou na pódium samostatně také superbikeři.

V záznamu ČT4 kolo pro život jsem se dvakrát mihl a dokonce jsem tam měl samostatný záběr.

Praha - Karlštejn Tour, Kolo pro život
10.7.2010

Žádné komentáře:

Okomentovat