neděle 21. února 2010

Tréninkový plán

Naplánoval jsem si letošní závody s ambicí dojíždět pravidelně v první polovině výsledkové listiny.
V loňském roce jsem si závodění vyzkoušel a nebyla to žádná ostuda. Během roku jsem se zlepšoval. Poznal jsem ale, že dalšího zlepšení pouhým najížděním kilometrů v tréninku nedosáhnu a že ani co nejvyšší úsilí v závodě nestačí. V nasazení při závodě jsem dosáhl maxima. Moje průměrná tepová frekvence při Cyklobraní byla 172, tedy 92% maximální tepové frekvence. Taková zátěž srdce po dobu závodu trvajícího téměř dvě a půl hodiny je asi až moc.
Takže co udělat pro lepší výsledky?
V nasazení jsem rezervy vyčerpal. Zlepšit se dá kondice, technika jízdy a vybavení.
Můj Author Traction z roku 2006 mi letos odslouží pátou sezónu. Technický pokrok napovídá, že je už poněkud zastaralý a těžký. Když mi chuť do ježdění vydrží a v ostatním se zlepším, tak se na příští rok odměním novým kolem. Je to dost vysoká investice, takže na ředě bude až jako poslední.
Technika jízdy v terénu je jedna z věcí, ve kterých podstatně zostávám. Na její zdokonalení přijde čas na jaře, až bude možné vyjet do terénu.
Na zlepšení kondice se dá pracovat v zimě. Takže kondičnímu tréninku se věnuji pětkrát týdně. Dvakrát týdně spinning, dvakrát týdně posilovna a jednou týdně plavání v bazénu. K tomu rehabilitační cvičení na páteř, které jsem si nechal připravit od rehabilitační sestry. Do posilovny jsem si nechal vypracovat od trenérky plán kruhového tréninku. Na webu Cyklodata jsem si založil tréninkový deník.
V zimě jsem se tedy zaměřil na trénink silové vytrvalosti, a jaře k vytrvalostnímu tréninku přidám nácvik techniky a v létě mezi závody bude nejvodnější snažit se zlepšit rychlost. Doufám, že se během roku zimní příprava projeví na výkonnosti i na výsledcích.

Žádné komentáře:

Okomentovat