čtvrtek 14. září 2023

Přestavlcký vlk 2023

Oblíbený závod, který jsem jel už mnohokrát, není přímo druh závodu, který mému způsobu ježdění vyhovuje, ale je zábavný, je to příležitost vyzkoušet jiný způsob závodění. Jezdí se dynamicky. Brždění, rozjíždění, zatáčky, výjezdy, sjezdy… Druhá polovina okruhu je hodně technické cross country s umělými překážkami. Tam ztrácím, co najedu v první polovině, protože to sice zvládám svižně, ale jezdím na jistotu, abych se zbytečně s endoprotézou nezranil. Počasí bylo vyloženě letní, tropické. Trať suchá tvrdá. Byla pečlivě upravená, stejně jako celý areál. Před závodem jsem na trati třikrát trénoval, abych získal jistotu a jezdil bezpečně.

V první polovině prvního kola jsem se snažil držet za Zdeňkem z Lounek z mé kategorie, který mě vždycky porazil, ale je to nejbližší možný borec, se kterým se můžu poměřit. První Pepa Nestler je kategorie sama pro sebe. Jenže Zdeňkovo tempo jsem udržet nedokázal. Začal mi ujíždět a v konci prvního kola po marném stíhání jsem se zahltil a musel jsme se vzpamatovat z mírné krize. V dalších dvou kolech jsem jel své tempo a držel si místo a odstupy mezi soupeři pro absolutní pořadí přibližně stejné.

Přeci jen jsem se nějak podvědomě nedokázal zmáčknout víc, abych vylepšil loňský čas. V posledním kole jsem v úseku na poli viděl, že Zdeněk z Lounek z mé kategorie na druhém místě je sice na dohled, ale přeci jen už nedostižně daleko přede mnou, a že další soupeři z kategorie jsou daleko za mnou. V kategorii bylo rozhodnuto. Mohl jsem už závodit jen o celkové pořadí.

Nakonec jsem dojížděl s o čtrnáct let mladším borcem, se kterým jsme se ve druhém a třetím kole několikrát navzájem předjeli, já jeho ve stoupáních, on mě ve sjezdech. Do poslední zatáčky před cílem jsem si ho přivezl na zádech. Pokusil se mě přespurtovat z háku. Ale v prudkém spurtu bok po boku do kopce až na cílovou čáru jsem udržel své absolutní pořadí, i když jen o tenký fous. Na ten spurt jsem pyšný. Byl hodně rychlý a těsný.

Získal jsem třetí místo v kategorii a v celkovém pořadí bez rozdílu kategorie jsem se umístil na 32. místě, takže v první polovině.

Závod beru jako dobrou příležitost potrénovat techniku a dynamiku v závodním nasazení a doufám, že to zúročím v posledních velkých závodech sezóny. Letos jsem se nejen dobře pobavil, ale také jsem získal pěkné umístění a pěkné keramické ceny. Přijely mě podpořit Jana a Kubova rodina. 

Výsledek:

délka kmpřevýšení mčasprůměr km/humístění celkemumístění v kategoriistartovalo celkemstartovalo v kategoriičas vítěze
263961:13:5321,433236771:00:51










Foto: Jana, Pavel Bauer

Přestavlcký vlk, Král středohoří

Přestavlky, 9. 9. 2023

Žádné komentáře:

Okomentovat