středa 15. září 2021

Plzeňská MTB padesátka 2021

Závod Kola pro život v Plzni jsem v minulosti už jel, ale tahle trasa je od loňska úplně jiná. Takže na ní to bylo pro mě poprvé. Měli jsme štěstí na počasí. Zatímco u nás doma pršelo, v Plzni nespadla ani kapka. Bylo oblačno, občas vykouklo slunce. Trať byla tedy suchá, ale ne prašná.

Hodně vydařené bylo zázemí závodu. Všechno bylo na jednom prostoru na jedné louce – parkování, registrace, stánky, start a cíl… Záporem bylo, že asi už natrvalo skončily wapky a k umývání kol byly k dispozici neúčinné zahradní hadice. A jako občerstvení po dojezdu podávaly kelímky s vodou, namísto jinde obvyklé balené vody.

Trasa měla převýšení přes 1000 metrů, tedy nijak malé. Hned první metry od startu vedly do prvního dlouhého kopce. Tam se peloton pěkně natáhl. Tentokrát se mi kopec jel dobře. Neztrácel jsem pozici a po prvním sjezdu jsem se zabudoval do skupiny, která jela hodně svižně.

Po prvních patnácti kilometrech jsme dojeli Jirku, bývalého parťáka a jezdce z mé kategorie z týmu Alltrainingu. Naše skupina se rozrostla až na deset dvanáct jezdců. Postupně jsme dojížděli další soupeře. Ale časem ostatní odpadávali. Jen my padesátníci jsme zůstávali.

V prudkých výjezdech, ve sjezdech a na kořenech jsem byl lepší, ale nešlo ujet, protože sám na rovných úsecích bych proti skupině neměl šanci. Tam se skupina vždy zase sjela dohromady. Ale přeci jen se po každém těžkém úseku náš počet tenčil. Překvapilo a potěšilo mě, že jsme dojeli Adnena, který vždy jezdí daleko přede mnou. Tentokrát naše tempo ani on nevydržel.

Kopce však byly v první polovině závodu a posledních patnáct kilometrů bylo už jen mírně zvlněných nebo spíš po rovině. Ke konci už žádný výjezd nebo sjezd, kdy bych mohl ujet, nebyl. Jelo se vysoké tempo, ze kterého se ujet nedalo.

Při nájezdu na cílovou louku jsme z naší skupiny zbyli už jen tři. S Jirkou jsme se během závodu vyhecovali k velkému výkonu a společně jsme dojeli až do cíle, kde mě ve spurtu bohužel o vteřinu předjel.

Dojel jsem úplně našrot a podařil se mi vůbec nejlepší výsledek v prestižním seriálu Kolo pro život: v kategorii 11. místo (nikdo starší přede mnou nebyl), v absolutním pořadí první stovka: 98. místo. Tak to se vydařilo. Zřejmě moje forma roste. To mě těší.

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

57

1017

2:27:10

23,28

98

11

237

42

1:50:15









Foto: Já, Captain Snap

Plzeňská MTB 50, Kolo pro život

11. 9. 2021, Plzeň


Žádné komentáře:

Okomentovat