středa 22. srpna 2018

Závod do vrchu Litoměřice - Babiny 2018

Druhý ročník Závodu do vrchu Litoměřice - Babiny ze seriálu Král Středohoří, pořádaný CK Slavoj Terezín, mě přilákal proto, že je blízko, jede ho hodně známých a že je to změna proti většinou MTB závodům, které jezdím.
Pořadatelé v čele s legendárním Svatoplukem Henkem zajistili účast nejen obvyklých účastníků Krále Středohoří, ale i typicky silničářské týmy TJ Stadion Louny, TJ Kovo Praha a své borce z Terezína. Naopak krutý profil stoupání patrně odradil typické bajkery. Kvalitní účast byla také z Roudnice n. L. a z MMB Třebenice. Takže konkurence byla kvalitní. Ti, co na to nemají, se prostě nezúčastnili.
Celkové převýšení i se zaváděcím úsekem bylo 415 m. Průměrné stoupání bylo mezi 7 až 8 %. Závěrečný úsek byl pořádná stěna, aby se každý pořádně zmáčkl.
Na start před firmou Chládek & Tintěra jsem přijel rovnou z domova nalehko a cestou jsem se rozjel. Před startem jsem se udržoval zahřátý projížděním s Tomášem.
Od startu jsme projeli ulicemi města za zaváděcím vozem k místu ostrého stratu v Pokratické ulici. Odtud se začalo závodit. Na čele pelotonu zajišťoval průjezd policejní vůz s výstražnými světly. Konec závodního pole uzavíral sanitní vůz záchranné služby. O bezpečnost bylo dobře postaráno. Jen se nesmělo jezdit v protisměru...
Od startu jsem nasadil tempo tak na 80%, abych se nezahltil hned v prvním strmém úseku v zatáčkách u garáží. Tím jsem se propadl docela dozadu a zajistil jsem si, že mě až do cíle už nikdo nepředjel. Postupně jsem zvyšoval tempo, snažil jsem se jet lehký převod s vyšší frekvencí a pravidelným tempem jsem předjížděl ty, co to napálili nad své síly. Ještě ve Lbíně jsem se cítil dobře a dělal jsem si naději, že v závěrečném strmém úseku dojedu ty přede mnou, co vypadali, že jim tam dojdou síly. Ale byl to tak prudký kopec, že jsme ho jeli všichni stejně pomalu. Cíl byl na vrcholu stoupání u rozcestí Homolka. Vystoupal jsem tam nadoraz a jen poslední metry jsem už dojel volně, když bylo zřejmé, že už nikoho nedojedu.
V cíli jsme dostali příjemnou sladkou Coca-Colu. Po dojetí všech a pokecu, jsme se vrátili na start, kde bylo vyhlášení vítězů. Počkal jsem si, protože jsem tušil, že by to mohlo být tentokrát na bednu.
V kategorii, jsem obsadil 3. místo a na bednu jsem si vystoupil. Druhý borec v pořadí nevydržel čekat a odjel bez ceny a jeho místo na bedně zůstalo prázdné. Navzájem jsme se při vyhlašování vyfotili. Nečekané ceny v tašce jsem předal do úschovy Martinovi, který pro ně obětavě zajel. Na silničním kole se to na řídítkách vozit nedá. Domů jsem se vrátil oklikou po hodinovém vyjetí.

Výsledek:
délka km
převýšení m
čas
průměr km/h
umístění celkem
umístění v kategorii
dokončilo celkem
dokončilo v kategorii
6
414
0:25:19
13,10
33
3
47
3







Foto: Petr, Lada, Pavel Bauer
Odkaz na další fotky: http://www.pavelbauer.com/sport/babiny_2018/

Závod do vrchu Litoměřice - Babiny, Král Středohoří
Litoměřice, 18. 8. 2018

Žádné komentáře:

Okomentovat