pondělí 4. srpna 2014

Šumavský MTB maraton

Jet na otočku od nás na Šumavu a zpátky trvá víc než šest hodin a je to projížďka téměř přes celé Čechy od severu na jih. Proložit takové dvě jízdy MTB maratonem už činí z takového dne spíš únavný než příjemný zážitek. Jenže na Šumavě se mi líbí a chtěl jsem si ten závod zajet. Nebyl jsem zklamaný.
Vyjeli jsem v pátek odpoledne po práci. Večer jsme se ubytovali v hotelu Krásná vyhlídka v Javorníku (pod vrcholem Javorníku). Ve výšce přes 1000 m.n.m. bylo docela chladno. Přesto jsem povečeřeli na terase s krásnu vyhlídkou. Ochutnali jsem z nabídky výborných točených piv z lokálních pivovarů (škoda, že jsem měl před závodem) a pochutnal jsem si na vynikajících lívancích s tvarohem a s čerstvými borůvkami právě přinesenými z lesa.
V sobotu ráno byla mlha. Přesunuli jsme se na Churáňov, opět nad 1000 m.n.m., a na nebe se začalo prodírat slunce. Na závod se udělalo perfektní letní počasí. Trať závodu mě nezklamala. Byla to pěkná projížďka Šumavou, jenže ve svižném tempu. Záludných míst moc nebylo. Bylo tam dost různě dlouhých stoupání. Hlavně úvodní výjezd po silnici ze Zadova na Churáňov mi neseděl a nahoru jsem vyjel dost pomalu. Pak už jsem jel podle svých představ. A zase až v posledním dlouhém kopci mi těžkly nohy. To ale asi každému. Na trati jsem dojel Zdeňka. Nejdřív jsem měl radost, jak jsem dobrý, ale jen do té chvíle, než mi řekl, že zabloudil, pak mi odjel jakoby měl motor a nakonec vyhrál svoji kategorii. Ve druhé polovině mi pomohlo, že mě dojela Hana a dlouho jsem jeli v tandemu, to se vždycky jede dobře, jenže před cílem měla víc sil a odjela mi o víc než 20 vteřin.
Výsledek byl pro mě lepší průměr. Sice jsem byl v celkovém pořadí lepší než na Karlštejně, ale na druhou stranu tu byla nižší účast. Celkový dojem z výletu na Šumavu byl výrazně kladný.
Jana pořídila pár fotek ze závodu a než jsem dojel, natrhala dvě krabice borůvek v lese poblíž zázemí závodu. Buď byla velká úroda borůvek nebo jsem jel tak pomalu... Každopádně se doma konala další borůvková hostina s koláči a lívanci.
Při cestě domů ze šumavských kopců nás doprovázel déšť prozářený sluncem a kýčovité krásné duhy.

Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
55 1381 2:54:49 18,96 210 18 522 66 0:55:32






Foto: Jana, xYx

Šumavský MTB maraton, Kolo pro život, Churáňov
2.8.2014

Žádné komentáře:

Okomentovat