pondělí 11. srpna 2014

Karlovarský AM bikemaraton

Závod v Karlových Varech je možná nejtěžší v seriálu Kolo pro život. Už vloni stavitelé trati zvýšili obtížnost a také letos nahradili část zpevněných cest úsekem v lese se dvěma brody (kde se letos zranil Vlastimil). Zřejmě proto byla účast v hlavním závodě nižší než bývá v KPŽ obvyklé. Pohodoví jezdci si dali raději pauzu (jak mi v pondělí potvrdil Jirka) a zúčastnili se jen zarytí bajkeři a ambiciózní závoďáci. Tedy konkurence nebyla slabší, o čemž svědčí vysoký bodový koeficient obtížnosti 1,18.
Čekal nás těžký závod s prudkými těžkými sjezdy, obtížnými výjezdy a s délkou přes 57 km, navíc ve vedru. Také Vojta nás při rozjetí upozornil, že závod bude fyzicky a technicky náročný a vysilující. To vše se splnilo.
Hned po startu přišlo dlouhé rychlé stoupání a pak dlouhé sjezdy, na prachu to klouzalo, k místu zvanému Jelení skok. A tak to pokračovalo dál. Objeli jsme snad všechny vyhlídky a také letiště. Soupeře jsem asi štval, protože do kopce jsem je předjížděl a ve sjezdech, které jsem jezdil opatrně, jsem jim překážel.
Po devíti kilometrech jsem ten závod nenáviděl. Po patnácti kilometrech mě bolely nohy, až jsem proklínal stokilometrové tréninky v kopcích během týdne. Povzbudilo mě až, když jsem u trati minul Mírův bidonový support, což znamenalo, že za ním nejsem daleko. Únava ustoupila a najednou mi to docela jelo. Předjížděl jsem soupeře a hodně jsem si polepšil.
Před cílem nás čekal ještě jeden dlouhý výjezd na Doupskou horu, nebo jak se to tam jmenuje. Za ní se vytvořila  malá skupinka. Už mě zase bolely nohy, ale ani ostatní na tom zjevně nebyli lépe. V posledním sjezdu jsme dojeli dvě holky ze Symbia. To mi vyhovovalo, protože na úzkém singltreku se nadalo předjíždět a nikdo mi neujel. Ve skupině asi šesti borců jsme dojeli na kraj města a tam jsem dobře zabojoval a při dojezdu v areálu meandru Ohře jsem, navzdory kolizi na brodu, všechny nechal za sebou a nakonec jsem si pro své místo úspěšně o fous dospurtoval. Dobrým závěrem jsem opět zachránil těžkopádnější začátek.
Po závodě jsem byl unavený, a to hodně. Míra a Hana dojeli, jen pár míst přede mnou. Takže jsem dojel se ctí a dosáhl jsem druhého nejlepšího výsledku sezóny v KPŽ, letošního nejvyššího bodového zisku (díky vysokému koeficientu obtížnosti) a nejlepšího výsledku v Karlových Varech proti minulým letům. Možná, že i ty Karlovy Vary začnu mít rád.

Výsledek:
délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
59 1428 3:14:15 18,12 182 14 351 38 1:03:40




Foto: xYx, Můj fotografický support se tentokrát nezúčastnil, a tak jsem bez vlastních fotek.

Karlovarský bikemaraton, Kolo pro život, Karlovy Vary
9.8.2014

Žádné komentáře:

Okomentovat