čtvrtek 2. ledna 2014

Silvestrovský cyklokros Terezín



Ani na Silvestra jsem nezahálel a zajel jsem si pro potěšení závod, který má velkou tradici a je pár minut jízdy autem od domova. Doprovodila mě Jana a statečně tam několik hodin mrzla. Zúčastnil jsem se závodu pro příchozí v kategorii s děsivým názvem „do 60 let“.
Sportovní dopoledne zahájili svým závodem žáci a kadeti. Pak jely kategorie příchozích do 30 a do 40 let. Následoval závod příchozích ve zbývajících kategoriích, včetně žen. Nakonec jeli společně junioři a elite. Byl to cyklokros, takže i v příchozích dominovali amatérští a starší výkonnostní závodníci na cyklokrosových kolech. Amatéři na horských kolech logicky zaostávali, ale jezdili s nadšením. Ze známých tváří se tam objevili hlavně bajkeři z Třebenic.
Byla mlha, teplota lehce pod nulou, povrch trati byl zprvu ojíněný, později hladce uježděný a kluzce namrzlý. Klouzalo to tedy všude a všem. Osedlal jsem svého Treka 26’’, který má pláště na crosscountry maratóny a navíc značně sjetý dezén. Nějak mě nenapadlo vyměnit je za hrubší vzorek. Na hladkých gumách jsem to ale také ubojoval a myslím, že ani lepší gumy by mi k lepšímu výsledku nepomohly, možná k trochu lepšímu času…
Až po závodě jsem si uvědomil, že jsem, když bylo potřeba, nelogicky vždy vycvakával levou nohu. Chránil jsem se podvědomě proti pádu na levý bok. Při tréninku jsem totiž spadl ze silničky na kruhovém objezdu na asfalt a levá kyčel zůstává pořád bolestivá a oteklá. Jediný pád při závodu mě potkal v prvním kole, kdy jsem se položil na pravobok. Pak už rozestupy narostly na tolik, že nebylo třeba riskovat.
Počkali jsme si na vyhlášení vítězů. Vystoupil jsem na bednu a vychutnal jsem si pohled z pódia. Poprvé jsem získal finanční odměnu, která zmírnila moje náklady spojené s účastí (startovné, doprava, čaj) téměř na nulu.
Pak jsme se podívali, jak jezdí eliťáci, a spěchali jsme domů rozmrznout a připít si sektem.

Výsledek:
délka km převýšení m čas umístění v kategorii dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
5 kol 118 -1 kolo 3 4 -1 kolo







Foto: Jana, rostifotos

Silvestrovský cyklokros, Terezín
52. ročník Silvestrovského cyklokrosu, konaný zároveň jako 8. ročník memoriálu Pavla Sládka
31.12.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat