čtvrtek 16. srpna 2012

Ještěd Tour

Ještěd Tour jsem jel druhý den po návratu z dovolené, po krátkém spánku, bez tréninku. Na kole jsem neseděl 16 dní. Jel jsem tam užít si nový závod bez ambice na dobrý výsledek. Nakonec to výsledkově dopadlo průměrně. Žádný propadák to nebyl. Ale závod to byl hodně náročný. Letos určitě nejtěžší.
Dopoledne tam byla zima okolo 13°C. Nohávky a bundu jsem si sundal až před startem. Začalo se zostra a rychle. Pádů bylo dost už od začátku. Pokud se nejelo na zpevněné cestě, tak se jelo v blátě. Okolo 22. kilometru mě začaly bolet nohy. Do té doby jsem jel, jak jsem byl zvyklý, ale od té chvíle přišla krize a ta trvala až do cíle. A to mě čekal ve druhé polovině výjezd na Ještěd a před cílem výjezd na Javorník.
Stoupání byla dlouhá a sjezdy také. Nejtěžší byl sjezd bývalou sáňkařskou dráhou, kde bylo bláta 5 až 10 cm. Jiné sjezdy po cestách s vymletou strouhou uprostřed nebo po stranách byly také záludné.
V dlouhém výjezdu na Ještěd jsem rezignoval na závodění a šlapal jsem „zvolna“, jen abych to vyjel, a předjížděli mě jeden za druhým. Kupodivu v posledním dlouhém prudkém stoupání na travnaté cestě na Javorník mnozí tlačili a já to vyjel v sedle, i když nohy pálily. Kdybych z kola slezl, tak bych už asi zpátky nevylezl. Tak jsem si nakonec trochu polepšil.
V cíli jsem byl vyčerpaný a třásly se mi nohy. Kolo a nohy jsem měl obalené blátem. Trať dlouhá 59 km s převýšením přes 1600 m, navíc s blátem, dala zabrat každému. Tentokrát jsem jel víc než tři a půl hodiny. Není divu, že po takové zátěži jsem byl na šrot.
Když jsem se podíval do výsledkové listiny, překvapilo mě, že jsem dojel celkově 228. a v kategorii 40. Když uvážím, kolik borců mě předjelo, čekal jsem, že to bude horší. V té první třetině závodu jsem musel být hodně vepředu…
Těžkou zátěž odnesly hlavně brzdové destičky, které se úplně obrousily. Musel jsem je dát vyměnit.

Výsledek:

délka km převýšení m čas průměr km/h umístění celkem umístění v kategorii dokončilo celkem dokončilo v kategorii zpoždění za vítězem
59 1622 3:34:54 16,51 228 40 431 101 1:22:01



Ještěd Tour, Kolo pro život, Liberec-Vesec
11.8.2012

Žádné komentáře:

Okomentovat