neděle 30. ledna 2011

Běh Opárenským údolím

První akce letošního roku nebyl cyklistický závod ale běh. V zimě jsem toho při tréninku aerobní vytrvalosti tolik naběhal, venku i na pásu, že jsem schopen běžet nepřetržitě vice než hodinu bez pocitu únavy, a tak jsem si chtěl otestovat svoji běžeckou výkonnost a vyzkoušet si závodní nasazení. Vybral jsem si závod Běh Opárenským údolím ze seriálu Král Středohoří, všestranně zaměřeného seriálu běhů, cyklistických závodů, duatlonů a triatlonů.

Naše výprava skládající ze dvou běžců a dvoučlenného doprovodu to neměla na start daleko. Startovalo se z Lovosic. Spolu se mnou běžela Pavlína. Jana a Marta nás po odstartováni závodu odjely očekávat do cíle před penzionem Oráč v Oparně. A nemusely čekat dlouho.

Běželo se nejdřív po suché silnici do Malých Žernosek. Po necelých dvou kilometrech jsme se dostali na turistickou cestu stoupající podél Milešovského potoka. Cesta byla pokrytá sněhem, pod kterým byl led. Po dalších více než třech kilometrech jsme u Černodolského mlýna zabočili na poslední tříčtvrtěkilometrový úsek, silnici prudce stoupající do Oparna. Také ta byla pokrytá sněhem a ledem. Mezi startem a cílem jsme nastoupali 131 metrů a se započtením několika terénních vln odhaduji nastoupané metry asi tak na 150 m. Skutečnou délku závodu jsem svým computerem změřil na 5,6 km. Takové převýšení odpovídá převýšení 1200 m při padesátikilometrovém cyklomaratonu. Bylo jasné mrazivé počasí. Teplota byla -2°C na startu, v údolí jistě ještě nižší. Profil byl čím dál strmější a odpočinková pasáž nebyla. Pro začátečníky to asi nebylo nic snadného a neměl jsem zkušenosti s rozvržením sil. Přesto jsme s Pavlínou odhodlaně vyrazili a se ctí doběhli.

Zvolil jsem strategii stupňování tempa. Vyrazil jsem ve svém obvyklém tréninkovém tempu, v polovině jsem přidal a ve třech čtvrtinách zase přidal a zbyly mi síly i na kopec na konci. Takže na začátku mi skoro všichni utekli. Pak jsem je zase předbíhal, ale rozestupy už byly takové, že jsem si o moc míst nepolepšil. Síly jsem si tedy rozvrhl tak, aby mi vydržely až do konce, ale zřejmě jsem s nimi šetřil až moc.

V cíli jsem byl 62. v čase 30:39 min., v kategorii nad 40 let jsem byl 27. ze 38. Pavlína byla 77. za 35:02 min., kategorii žen byla 7. z 9. Vítěz to měl za 21:32. Startovalo 82 běžců. Nejstarší účastník, rok narození 1934 doběhl 81. (ne poslední!) za 41:34 min.

Po závodě jsme příjemně poseděli a odpočinuli si v mé oblíbené restauraci penzionu Oráč u čajů, piva a utopenců. Velké plus! V sále pak proběhlo vyhlášení a Jana nás bezpečně odvezla domů. Ještě vetší plus!

Web závodu: Král Středohoří
Moje fotky: Běh Opárenským údolím 2011

Běh Opárenským údolím, Král Středohoří
29.1.2011

Žádné komentáře:

Okomentovat