úterý 14. června 2022

Cyklomaraton Hradec Králové 2022

 Po dvou ročnících na mokru jsem konečně jel tento závod na suchu. Dokonce se udělalo opravdové tropické léto. Čekal mě závod na téměř 60 km v prostředí městských lesů Hradce Králové.

Rozjel jsem se podle navigace po stejné trase jako vloni. Na startu mě už čekal Zdeněk. Vystál jsem si místo vpředu. To bylo dobře. Od startu jsem se dost dlouho držel ve velké první skupině. Až ve stoupáních mezi pátým a desátým kilometrem se to začalo trhat. Až do dvacátého kilometru jsme jeli ve dvou s první ženou v dresu Decatlonu. Pořád se držela v háku jako klíště a nakonec vydržela až na louky za kempem u Stříbrného rybníka.

Časem nás dojel jezdec v dresu týmu Porsche. Konečně jsem si za ním mohl v háku odpočinout i já. Jezdil pěkně rovnoměrné tempo. Trochu se to zklidnilo. Dojeli nás další jezdci, až nás bylo kolem dvanácti a pak ještě víc. Občas jsem se prostřídal na špici také já, ale raději jsem už jezdil ve skupině.

Poslední kopec za Hoděšovicemi jsem vyjel dobře. Tam se naše skupina ztenčila. Občas někdo zkusil nastoupit a odjet, ale všechny nástupy jsme pochytali. Pořád jsme si hlídal, abych byl v popředí skupiny, abych nechytil mezeru.

Za kempem u rybníka po nájezdu na cesty na loukách u Orlice se začalo pořádně závodit. Už tak vysoké tempo se zvýšilo. Od skupiny jsme odjeli čtyři, ale jeli jsme takové tempo, že jsem se s nimi neudržel. Na přejezdech povodňové hráze mě pak předjel jeden mladý. Do posledního slalomu mezi stromy před cílem mě už dojížděl zbytek skupiny a jeden z nich mě stihl předjet, bohužel z mé kategorie. Zase se spurtovalo ve skupině. Naštěstí ostatní jsem už nechal za sebou, o desetiny vteřiny. Třetí místo mi uniklo o fous.

Tentokrát jsem jel hodně dobře a udělal jsem nejlepší výsledek na velkých maratónech. Bylo to šíleně rychlé, 60 km rychlostí 28 km/hod, na horském kole, a ve vedru. Jen dva starší byli rychlejší než já.

Proti loňsku jsem se zlepšil v kategorii o 16 míst a absolutně o 51 míst. To je skok!

Byl jsem hodně unavený. Ale s výkonem a výsledkem hodně spokojený. Cestou zpátky jsme se zastavil v pivovaru Stěžery a odebral jsem vzorky vynikající chuti a kvality.

 

 

Výsledek:

délka km

převýšení m

čas

průměr km/h

umístění celkem

umístění v kategorii

startovalo celkem

startovalo v kategorii

čas vítěze

zpoždění za vítězem

59

501

2:06:00

27,96

48

4

228

30

1:46:40

0:19:20

 










Foto: já, photonhero

 

Cyklomaraton Hradec Králové

5. 6. Hradec Králové

Žádné komentáře:

Okomentovat